Snabb rapport från min arbetplats

Eftersom folk i allmänhet vet så lite om realismen i dagens skolor, precis som vad gäller realismen i dagens fotbollslag- eller föreningar vill jag väldigt kort leverera några punkter från dagens skoldag innan jag susar iväg för att mötas med fotbollsrepresentanter i akt och mening att göra Åland till ett lite bättre ställe för damfotboll än vi redan är.
 
1. Då jag steg in i matsalen konstaterade barnen glatt att man tänkt till då fajitasbröden faktiskt serverades före fyllningen. Sek kom Mat Inger och högljutt undrade om jag ville känna på bröna om de är varma. Då jag avböjde, eftersom det finns folk omkring oss och en skolmatsal kanske inte är riktigt den ultimata platsen för det, höttade hon med en kniv... Inga brön kände jag på dock. Sorry, en annan gång kanske.
 
2. Då jag undrade hur 9ornas "Nöjd-partiet" fått igång sitt budgetarbete för att få en liten aning om hur snabbt projektet framskrider meddelade elev R, som är medlem av just det partiet att "vi kan inte lämna ut sådana uppgifter mitt under pågående process". Följande gång jag uppsökte Nöjd-partiet hade de flyttat sitt arbetsbord framför en toalettdörr och en partimedlem hade försvunnit. Det var partimedlem M som meddelade inifrån att han bara skiter i allt just nu. På slutet framgick ändå att Nöjd-partiet kapat 70 miljoner € av den befintliga landskapsbudgeten...
 
3. I samma svep uppvisade partiet "Ålänningarnas åländska Åland" prov på väldigt realistisk miljö då elev T och elev L befanns i en djup diskussion om på vilket sätt Brexit hade fått till följd att Island slog England i fotbolls EM och elev M väldigt irriterad meddelade att "om det nu är i någons intresse så har vi just kommit till hälften av det arbete vi förutsätts göra!" Kort därefter utlyste man inom partiet ett val om vem som skulle vara sekreterare. Alla andra understödde elev M, utom elev M själv. Då elev M gavs tillstånd att avgå som sekreterare precis då hon önskar ledde det till att elev M definitivt inte kommer att avgå, enligt henne själv.
 
4. Gud bevare Fosterlandet.
Vi har bra skolor i det här landet har jag läst någonstans...
 
Kvällspasset börjar om 20 minuter på WHA. Sen hem och läsa, eller vad det nu blir. Kvällskorrenspondens och , ja jag vet ju ännu inte vilken match det blir. Förslag mottages gärna! Borde man börja fundera på vinterdäck månne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0