Gårdagens stora grej

I går hände en väldigt stor sak. Det har hänt förut och sett till de tider vi lever i är det inte ens så överraskande. Det hände dock inte alls som åtminstone jag hade trott. Edit tappade en tand.
 
Hon skulle bara vrida lite på den sa hon, sen kom den ut. Det var inte den första tanden hon tappat, men de tidigare har nästan fått falla ut själva. Den här hade hon gjort lös genom att binda ett snöre i och sedan dra en vagn med, eller vad hon nu förklarade. Fru Kickan ifrågasatte dessutom i morse om Tandfén faktiskt betalar 2€ för alla storlekars tänder. Jag hävdar att för Tandfén är alla tänder lika värda. Fru Kickan, som förresten har match i kväll, ett åländskt derby i en svensk volleybollserie, försökte sig på att tänder med hål i skulle vara mindre värda. Jag tror inte på sådant, men den enda som vet är väl Tandfén.
Edits dansgrupp har börjat öva i balettklänningar sa hon. Dock inte i denna. I kväll gäller fotbollskläder och så får vi se om vi hinner ut och hurra i volleybollpubliken eller ej.
 
Emilia kommer att vara hos oss från i dag och hela helgen säger hon. I kväll vill hon prata politik med mig säger hon. Såg dessutom att min son är uppställd som skolvärd på fredag då vi har Öppet Hus. Alltid något att förvånas över. Han kommer att vara bra dock, det är jag säker på!
 
Full action i övrigt. Märks att Maiju har kommit. Om allt går som jag hoppas kommer det nyheter sent i kväll och lite mer nyheter under- eller direkt efter helgen för er att läsa. Vi blir allt fler som ska bära ÅUs färger under nästa säsong ser ni.
 
Man vill att jag ska dra ner på kostnader för träningsplaner och hallar. I det samma vill Maiju träna på ett sätt som gör att jag nu, med diverse trippelbokningar säkert ligger tre gånger över den budget jag beordrades att skära i. Kanske jag lämnar allt som det är nu och sedan rymmer till... Nicaragua....
 
7 minuter till avspark för 7Bs lektion som kommer att handla om Alexander den Store och Hellenistiska filosofer. Undrar vad Donald Trump skulle gilla det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0