Aj att två år...

Innan jag lämnar skolbyggnaden för att finna skoluppgifter som enligt utsago är lämnade "i min bil" och efter att blivit uppmanad att "vara som alla andra" samt för att förbereda en helg med diverse åtaganden och ett deltagande i en röda fjäder gala eller vad det nu kallas och en nästa vecka med mördarprogram innefattande utvecklingssamtal och annat, väljer jag att ägna en snabb tanke på dagens mardrömsnyhet.
 
Roman Eremenko är alltså avstängd från sitt yrkesutövande i två år från och med den 6/10 2016 på grund av användande av kokain. Inget mer med det. Han har gjort fel, blivit fast och straffas för det. Min tanke går först och främst till hans familj som bland annat innehåller tre små barn. Dessutom går min tanke till den finländska fotbollen. Någon kan tycka att det var precis det här vi inte behövde. Själv kan jag väl anse att det inte kan bli värre ändå.
Samma dag, den 18/11 2016. Roman Eremenkos avstängning på två år för kokainbruk kungörs över Europa och Hasse Backe förklarar inför Finlands Bollförbunds Förbundsstyrelse att han inte har gett upp utan siktar på att slå Turkiet borta i vår... Kanske lite fredagsmys för en gångs skull kunde vara bra för undertecknad...
 
En annan akut grej med fotbollen i mitt land, som jag faktiskt väntar på med riktig spänning är vem som ska få ta över Damlandslaget.
Marke och Make kommer att finnas kvar med flickorna. Andrée gör väl sin sista gig med damerna nu snart då han drar U23 lägret i Eerikkilä. Han håller dock, som bilden lite visar, sakta på att suddas ut och har redan börjat förbereda sitt nya jobb som herrtränare i Sverige. Jag har min favorit som Andrées efterträdare på samma gång som jag hoppas att tjänsten delas i en direkt Landslagstränar- och administratör/utvecklardel. Andrée har skött bägge. Nu hoppas jag man kan få in två skilda roller för två skilda heltidsanställda på damsidan. Jag kommer heller inte här att avslöja vem min favorit är, eftersom jag är vidskeplig och inte vill riskera att förstöra alt genom att säga på förhand. Ni har mitt hedersord på att jag kommer att säga om valet slog in eller inte då det väl är gjort, ifall nu någon är intresserad.
 
Själv blev det ju inget coachskap i sommar då. Jag sökte alltså jobbet som Öspelstränare för damer, men valdes inte. Ryktet säger att jag hade satts på tredje plats av de sökande. Gary fick jobbet och jag önskar honom lycka till. Nu ger jag en tid till Sportchefsskap. Någon gång om några år vill jag dock träna ett fotbollslag. Inte 2017, inte 2018, kanske 2019... Eller så senare! Det beror mycket på hur mycket vi får gjort nu.
 
Tre uppsatser är också inlämnade av de duktiga niorna. Nästan tre veckor i förtid. Bra, då har jag nåt att läsa. 13, 16 och 10 sidor långa är de... Fredagsmys jo! Fru Kickan skulle hämta Edit och jag skulle handla... Nu ser man att jag inte åkt ännu. Bäst att åka då! Häj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0