Och nu ut i tält

Som framgått av mitt beteende har detta skrivande inte kommit högst upp i näringskedjan. Inte heller i dag finns det riktigt utrymme för så många svängar och piruetter, men jag kan i alla fall konstatera att de första grupperna börjar avsluta sina schemalagda studier i grundskolan. Niorna ska på projektvecka och därmed tar klassundervisningen liksom slut. Mina nior är ju inte som de andra barnen, så vi ska tälta. Jo, tälta! Hemligheten med vårt samarbetsprogram är att vi inte egentligen har ett program. Vi har tält, säger de. Vi har också fordon att ta oss till platsen, säger de... Jag tömde min bil på barnstolar och allt möjligt och nu fick jag veta att ingen behöver åka med mig. Mat ska vi ha, säger de. Elev Matilda har pengar, säger de. Det regnar dock inte fast de sagt att det ska... Säg inte åt någon, men jag har en plan B ifall av rotblöta...
Så här ska det knappast gå i natt, men man vet ju aldrig. Numera fuskar jag och har sovsäck. Ingen repris av övernattningarna i kåta med förra klassen då jag låg på grusgolv i +2 grader utan sovsäck... Det gick det med förstås...
 
 
Då vi är tillbaka, eller JAG är tillbaka, eleverna ska ju hem och projektarbeta i en vecka, ska jag först reda upp oredan efter vikarierna, som ju är mina egna kolleger och sedan ska jag, efter eftermiddagens undervisning är det meningen, riktigt i egen hög person på träning för att se laget inför TiPS matchen nu på lördag. Jo, jag ska nog med på resan också är det tänkt. TiPS borta i Dickursby klockan 15.00 på lördag alltså... Aj jo.. Då måste jag ju skriva texter och allt möjligt annat fanstyg kom jag på. Nå, inte i kväll eller i natt i alla fall.
 
En stor dag för Edit är det med. I dag ska hon vara i Strandnäs skola på "Miniskoldag". Så ivrig var hon att hon väckte mig tidigt i morse. Det brukar inte hända. Hoppas det blir bra säger jag bara. I kväll ska Gurkan fixa flickorna i närregionen på träning. Tack Gurkan.
I tisdags var Edit, Pärla och många andra flickor i deras lag tillsammans med sammanlagt 65 fotbollsspelande flickor i Bengtsböle och tränade med Åland United. Pille, Khym och några till åker dessa veckor runt i skolor och inspirerar flickor att spela fotboll, samt informerar om vårt läger i augusti. Bara om nån undrar vad vår klubb gör, typ...
 
Nu vill 9A börja städa skåp. Jag sade nej. Ty allt har sin tid! OM vi hörs igen, då har jag överlevt natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0