I misstag sket det sig

"Det sämsta finländska spelet någonsin" sade någon faktiskt i går kväll efter att Kanada rättvist vunnit 2-0 i ishockeyfinalen. Man kan lugnt säga att det där med proportioner inte är något människan i sina uppretade stunder är begåvad med.
Så här såg Istvestjia turneringen ut varje december då jag var liten. Minns de turneringarna och vårens VM därefter så får du lite koll på begreppen.
 
 
Då jag skulle bli Sportchef och inte dagligen kunna medverka i lagets träningar var det just med den typens veckor i åtanke vi nu lever i. I dag kommer nästa års 7or på besök och även jag har fått en klasslista. Få se om någon ska gråta i år... I morgon har vi kollegiemöte och sedan samlar jag ihop närområdets flickor och åker till Bengtsböle för flickträning med Åland United spelare. På onsdag har Åland United styrelsemöte. På torsdag tältar jag med klassen och... På fredag far vi iväg till Dickursby. Där kanske jag hinner sticka mig in på träningen inför, kanske. Lägger vi ihop detta med saker jag inte ska prata om och det dagliga värvet, då blir det så att man med säkerhet kan säga att detta kommer att skita sig. Hur det gör det får bli osagt, men minns var ni såg det först! Jag framhåller att det är helt i misstag dessutom!
Edit har idag inträdesprov till dansskolan. Det hoppas vi att inte skiter sig dock. Inte ens i misstag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0