Sammanfattande sammanfattning

Klockan har nått det magiska 14.50 och e-post börjar trilla in.
 
I dag har jag försökt att faktiskt fokusera på att vara lärare, framom offentlig klåpare i ÅU kostym. Detta har lyckats lektionstid, men alla tider däremellan har varit rätt intensiva med allt som inte angår skola, men nog just Åland United, eller som det förefaller, hela världen.
 
Om jag har varit bra som lärare i dag har jag väldigt svårt att riktigt bedöma. Jag brukar tycka att jag borde ha blivit taxichaufför. Inte för att det är ett lätt eller simpelt yrke, men det är mätbart. Lyckas du köra kunden dit kunden vill och dessutom få betalt, då har du gjort ett bra jobb. Om jag har lyckats som lärare, det ser jag faktiskt egentligen aldrig. Går det väldigt bra för någon i livet är det knappast min förtjänst, men skiter det sig för någon är det troligen mitt fel...
Så här såg det ut inför en lektion i dag, då jag fann en elev löpande omkring i min jacka... Jag hotade genast att börja klä mig i hennes kläder, vilket resulterade i att hon ville vara på bild med mig "för jag är ju berömd"... Snacka om antiklimax då vi 35 sekunder efter att denna bild togs satte igång med att köra Martin Luthers livshistoria. Själv tyckte jag det var alldeles lysande. Hur eleverna mottog det, det får jag, som jag sade längre uppe aldrig veta, egentligen.
 
Även i övrigt har jag varit väldigt elevorienterad. En klass ville undervisa mig i en cool dans som skulle göra mig populär.. Jag lärde mig "stegen" men kollade med en annan klass som bekräftade mina farhågor. Dansen är inte alls cool och jag blir inte alls populär om jag dansar den lite när och var som helst som barnen förklarat... Vissa tror att man är född i går eller nåt. Sen har jag också blivit van vid att elever inte känner till Björnligan, Fantomen, Kung Triton och andra väsentligheter. Redan tanken på att de skulle kunna diskutera huruvida Von Pluring och Guld Ivar Flinthjärta är samma person är så ute ur min verklighet att jag inte ens sörjer numera. I dag upplevde vi dock en ny bottennotering. En elev hävdade i sten att hon inte visste vad Rumpissar är. Hur har vi hamnat hit? Vart är vi på väg? Hur ska jag kunna undervisa barn i historia, samhällslära och religion om de inte vet ens de fundamentalt mest grundläggande sakerna, som vad Rumpnissar är och varför Guran har lättare att kissa än Fantomen? Skandal och en urholkning av allmänbildningen, ja hela bildningen!
 
Bara en så där 2-3,,, 8 saker till här då innan jag packar ihop, ser om jag får tag i Giovanni för att stämma av lite och sen tar mig till Svärmor och Svärfar där Edit lär befinna sig. Svärmor brukar även ha rört ihop lite mat, så hoppas få en liten smakbit.
 
Finland- Wales torde vara i halvtid just nu. Såg en ganska fräsch startelva presenteras. Både Julia och Adde, av de närmaste bekantingarna, skulle starta. Ska bli spännande att se vad det blir.
 
I kväll hoppas jag få det mesta undan i tillräckligt god tid så jag ska kunna skämma bort mig med West Ham-Tottenham klockan 21.45, tror jag det var...
Det går en massa rykten om att Steve och jag är mer än bara vänner... Vad svarar man på sådant? Jag har valt att inte kommentera, men jag kan säga två saker:
1. Vi är båda lyckligt gifta
2. Denna bild här ovan är från 2012 och det som var då, det kommer inte tillbaka. Nu är det 2016 och vi är båda äldre och jag är tjockare, inte Steve. Vi är vänner och det som sker mellan oss, det sker...
 
Vad som sker inom Åland United, det informeras av Åland United, när Åland United så önskar... Men lite rubriker är ju aldrig fel förstås om ni orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0