Mässa och fotboll

Snabbt inne här och vänder i skolan då. Det ska vara lektion sägs det på schemat. Riktigt just alltså. Elev Ellen knackade just på dörren för att hon undrade vad jag gjorde... Precis vad man vill att alla ska göra så man liksom släpper allt, går till dörren och.. ja får en sådan fråga... Likt vår Herre får jag väl svara att jag förlåter henne, eller mig själv, för vi vet inte vad vi gör.
 
Undervisning har jag hunnit med hela förmiddagen faktiskt. Jag hoppas att 7B begrep att innebörden av Noas Ark är att vi ska ta tummen ur arslet, sluta skylla ifrån oss och ta ansvar för det vi gör! Kanske det inte bara är 7B som behöver den lärdomen... Men Noa han drack vin i varje fall. Det hoppas jag också göra, åtminstone lite lite i kväll efter bastun med Rufus och före(?) Let´s Dance, som Edit har bestämt att ska vara på agendan.
 
Jag besökte just mässan, eller det som ska bli mässa. Ett kommersiellt jippo som får en humanist som jag att må illa. Där stod i alla fall Sue Ellen och jag får åka där via efter denna lektion för att se om vår huvudman har hittat ett bord. En man dök upp precis då jag stod där i den blivande montern och pratade med Veronica som är chef för Ålandstidningens monter, varav ÅU ska vara en del. Han log med hela ansiktet pekade på mig och sade "Johan!" Jag tvingades dementera. Jag sade att jag jättegärna skulle vara Johan, men att mina föräldrar hade förkärlek till Ärkeänglar... Han gick.. Johan är tydligen någon som är huvudarrangör för mässan. Mannen tyckte jag såg ut och lät som om det vore jag... Usch då.
Detta är en mässa som jag begriper mig på
 
 
Giovanni undrade om träningen börjar 17. Jag bekräftade att nej, den börjar 16.30 och lade ut ett meddelande till hela laget, beklagande att informationen tydligen varit halvdan. Craig meddelade sedan att alla i laget nog visste om att vi börjar 16.30. Synbarligen visste inte Huvudtränaren det då. Det är nåt speciellt med Huvudtränare. Påminn mig om att jag sagt det nästa gång jag säger det...
 
Det ska bli fotboll också jo. Roligt att få se Kim tillbaka på Åland...
De som väntat sig att få se Anki kan jag dock meddela att det blir inga någgi. Kukkonen är sjuk har man sagt mig.
 
 
Japp. 8G på intågande. Wish me luck! Så ock med er ande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0