Glad Påsk! 0-5, 2-3, 2-3, 1-3, 2-0 tvättmaskinsvett och Påskguide 4

I dag är det då dagen då vi kan önska varandra Glad Påsk! Nu har han uppstått och därmed är godheten förkroppsligad i honom igen! Påskharen kommer egentligen i dag, fast han brukar tjuvstarta numera precis som sin julkollega Mr Claus. Fastan är slut, äggen har samlats och man kan äta lamm utan att känna sig som kannibal! På grund av månens läge kan vi nu vara frälsade i över ett år, eftersom påsken nästa år är i april. Välkomna hem häxorna! Hoppas ni kom redan, annars kan det vara kört...
 
Vi har någonslags Montezumas hämnd på gång här. Fru Kickan kroknade i går och då kunde ju inte jag krokna. Stackars våra gäster, som fick underhållas av Gurkan. Alltså inte synd att de måste underhållas av Gurkan, men att det blev för henne att underhålla. Jag satt mest och stirrade framför mig och hoppades få se Tyskland-England mitt i all ångest. Inte heller det blev nåt, då ingen kanal verkade samarbeta och livestreamen inte heller vill arbeta min väg denna påsk. Kan man tänka sig. Påsklördagens kvällsunderhållning blev Detroit Red Wings mot Pittsburg Penguins tredje period. Sen sov jag på golvet så att Fru Kickan skulle ha utrymme i sängen... Emilia messade att hon och Rufus vill komma på middag. Det blir jättebra det. Vi ska väl äta samma sak som de två senaste dagarna för att kolla om det är det som förorsakat våra tillstånd...
Påskharen är en härlig tysk tradition
 
 
Då vi talar om tyskar kan vi konstatera att de gick på pottan mot självaste England i går. 2-3. Länge sedan, blir nog att suga på detta ett tag till. Övriga resultat från de närmaste dagarna är IFK Mariehamns bortaseger 1-3 efter förlängning mot division 3 laget FC Legirius. Cupromantik mina damer och herrar, cupromantik. PK-35 Vantaa slog Djurgården i går i Stockholm med 2-3. Ska bli intressant att se den matchen. Vi har den på inkommande har jag fått veta. Sen då Polen-Finland 5-0... Enligt Pelle har någon skrivit "Mixu tule takaisin" på Facebook... Kan man beskriva det bättre? Kameruns damer hade sedan förlorat 0-2 mot Sydafrikas Bayana Bayana... Min franska räcker dock inte till för att hitta laguppställningar på webbsidan. Utgår från att Raissa spelat eftersom hon skulle avstå från andra matchen i och med Åland Uniteds ligapremiär.
 
Påskguiden var redan i sin korthet där uppe. Frågor på den eller annat, fråga! Till slut vill jag tacka Tuire för stöd gällande min syn på tvättmaskinsbeteende. Man KAN inte tvätta strumpbyxor, byxor, trosor och strumpor intrasslade i varandra redan före man börjar tvätta. Edit framhåller att man ska tvätta rumpan! Häj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0