Gårdagens natt blev gårdag och sedans dagens natts om blev i dag på dagen

Tillbaka vid Huvudskalleplatsen, alltså i mitt klassrum. Resan i går blev som sagt lyckad ur PR synpunkt. FBFs arrangemang fungerade klanderfritt, nationell media var på plats och olika citat och intervjuer kan höras på engelska, finska och svenska från både tidningar, radio, TV och förstås på webben i olika versioner.
Här har vi Ann-Sofie i nationell TV
 
 
Resan till Helsingfors gick utan mankemang. Giovanni strävade efter total utmattning för att kunna sova, så han lurade med mig till nattklubben där han tyckte sig se Majas far dansa vilt på dansgolvet iförd öppen kragskjorta och krucifix. Jag var rätt säker på att det inte var Harry och även Giovanni fick ge sig efter att mannen ifråga passerade oss, väldigt svettig, kissnödig eller troligen bägge tu. Så Harry, du har alltså en kille som liknar dig och som älskar att dansa någonstans här i närheten. Vad vet jag, kanske även Harry är dansant. Jag har aldrig prövat...
 
Giovanni var för övrigt en fin kompis på de inledande mötena kring antidoping och domararbete. Allt gick på finska och så fort han hörde ord han kände till undrade han vad de pratade om... Jag gjorde lite som man gör med barn som frågar om TV program före de själva kan läsa texten, jag sade nåt lite ditåt... Både Ayaki och han reagerade dock på "kymmenen nolla" som sades då TPS representanter var uppe på scenen. Otrevligt tyckte Ayaki, osmakligt tyckte Giovanni, Ann-Sofie sade ingenting och jag vet nu inte riktigt vad jag ska säga. Då var då och nu är nu! Jag kan garantera att vi inte förlorar en enda match i årets Liga med de siffrorna! Gör vi det, då äter jag upp mina foppa tofflor offentligt och helt utan ketchup.
 
Då jag skulle skiljas från de övriga för att delta i ligaföreningens möte följde jag helt enkelt strömmen av människor för att hitta till rätt utrymme. Det visade sig att strömmen ledde rakt in på herroaletten. Där stod jag och konstaterade att vi nog inte skulle ha ligaföreningsmöte precis här. Andrée Jeglertz dök dock upp och vi kissade tillsammans, eller låt mig säga vi gjorde det samtidigt och helt separat, så det inte blir fel. Sen lyckades jag, efter att ha tvättat händerna dock som info för för känsliga läsare, hitta rätt möteslokal och såg hur Mervi fån TPS blev vald till föreningens viceordförande. Bra så!
 
Vi vandrade genom Helsingfors vackra eftermiddag till färjan där vi åt och sedan drog alla sig till sitt. Jag lärde mig att japaner inte svär, eftersom de inte kommer från en kristen kultur. En insikt även det faktiskt. Jag lärde mig även att det inte är fult på italienska att sammanbinda Kristus med Djävulen om man blir arg. Djävulen kan dock sammanbindas med diverse riktigt djävulska saker som gör det extremt fult. Dessutom höll vi med om att ordet "Motherfucker" endast kan sägas på amerikansk engelska för att överhuvudtaget kunna sägas...
 
Natten bedrevs sovande i en hytt. Fru Kickan hade trott att jag skulle komma med Åbofärjan, så hon ringde och messade mest hela natten. Sedan klockan 7 hittade hon mig, sedan en och en halv timme i soffan. Vi fick båda en lite splittrad natt. Edit inledde med att säga "Neeej" då jag gick för att krama henne. Iväg till skolans ledningsgruppsmöte bar det, nu är jag här, eleverna jobbar, sex lektioner (sex stycken lektioner alltså) och sedan ett möte på Ålandstidningen om den stora tävlingen vi kommer att bedriva under säsongen.
Jag hoppas träffa Thomas Jonsson på mötet och då jag googlade på honom kom den här bilden fram. Konstigt...
 
 
Emilia smsade just och frågade vad det är för skillnad mellan IS och Isis. Jag svarade att det bara är två sätt att säga Daesh på. I kväll, om det blir så, tänkte jag faktiskt skriva lite allvarligt om just detta ämne och om hur viktigt det är att vi inte slirar iväg nu i dessa terrorattackstider. God dag önskas ni tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0