En inte helt okomplicerad helg

En inte helt okomplicerad helg börjar vara i paketet. Bara sista rycket på söndag kväll kvar och så börjar vi allt på nytt i morgon. Ålandsmässan inbringade majestätiska 325 € för Åland United och det tackar vi så klart för. Varför inte nästa år köpa till exempel 10 gånger mera än i dag? Betyder inte att ni som köpte gjorde fel, tvärtom. Ta bara 9 kompisar med allihop så har vi det fixat. En god arena att visa upp sig var det i alla fall, så tack till Ålandstidningen för utrymmet i er monter.
Edit debuterade i direktsändning som intervjuoffer och alla vet nu att hon spelar i IFK Mariehamn fast Pappa nog hejar på Åland United också... Dessutom fick redaktören henne att lova att hälsa till grannen att Wolverhampton är bättre än Manchester United. Detta hade Edit glömt då hon kom hem. Rufus och jag lyssnade dock live, så vi vet vad som sades.
 
Rufus själv fick sedan göra succé då han bar ut Sue Ellen ur Baltichallen under diverse tillrop, då han såg ut att ha fått fast så att säga...
 
Vad har vi i övrigt lärt oss av helgen då? Ja, vår insats mot Djurgården kan inte lämna mitt huvud. Lite av Vinterkriget blev det då jag tänker efter. Ett sargat Åland United förlorade klart, men ändå efter hård strid som gjorde att kapitulationen inte blev villkorslös. Många sårade finns kvar, men upprustningen inför nästa, även här anfallskrig är på kommande. Nu hoppas jag att likheterna med händelserna 1939-1944 kan sluta här, eller nån gång vid nyår 1941-42 kunde vara passligt tycker jag...
 
"Hur svårt kan det vara"? är ett utrop jag hört mig själv..ja, utropa ett antal gånger denna vinter. Jag lovade fixa mässan, jag fixade ny tränare när det behövdes snabbt, jag har lovat höja publiksnittet med 35%, jag improviserar radioreklamer... Hur långt skall detta hålla. Svaret är att det inte håller ens en centimeter på sättet jag framställer det. För varje improviserad insats krävs det en hel hoper andra människor som dels är positiva, dels hjälper till. På mässan behövdes 13 spelare, två styrelsemedlemmar, Anne-Maj, hela flicklaget eller deras representanter, samt Fru Kickan och Rufus. Tränaren fixades genom många kontakter som hjälpte, samt mycket bistånd av styrelsen, framför allt Herr Ordförande. Publiksiffran höjer vi inte utan många människor som liksom höjer den... Radioreklamerna sen är en fråga för sig. Craig vill köra en helt själv och på svenska. Det ingick inte i min basplanering, men låt gå. Inför Pallokissat får han vara i etern. Snälla visa att han inte var helt skit genom att komma flere hundra. Allt under 2000 är löjligt, som jag också hört mig säga vid nåt tillfälle.
Innan ni tror att detta är jag vill jag påpeka att jag aldrig varit domare på Olympiastadion under 1960-talet. Mål verkar det ha blivit i alla fall
 
Saker som släpar, alltså som inte blivit klara trots att jag hoppats:
1. Ingen har anmält sig att städa lägenheten jag pratade om förra veckan... Man hinner ännu. Snälla, annars måste jag improvisera och störa en massa folk.
2. Ingen har nappat på erbjudandet att sponsorera en, eller bägge målvakter. Även här hinner man ännu. Hela måndagen finns kvar innan jag måste dra bort erbjudandet
3. Ingen av de ca 450 läsarna av denna blogg i dag har meddelat sig tycka att det jag skriver är skadligt för Åland United. Var snälla i kontakt under söndagen och natten till måndag om ni finns där. Som sagt går det ypperligt att kommentera rakt av även anonymt. Får jag bara positiv respons, vilket jag fått oerhört mycket i dag både här men främst på facebook, då tror jag, ser ni, att allt bara är bra. Då ber jag er också i så fall att ge Fan i att kontakta andra om vad jag skriver här. Jag och endast jag är ansvarig för vad som publiceras på denna blogg, så håll då mig och endast mig ansvarig, tack (igen)!
 
Kan ni förstå. Jag har hunnit rätta 8Es religionsprov också. Min gamla marsförbannelse verkar vara över... Min vän Politiker-Kent (gamla läsare minns honom som Ängla-Kent) filosoferade i dag över löjliga människor. Jag kom fram till att löjliga människor inte tänker, alltså finns de inte. Ska bli spännande att kolla vem man inte ser i morgon då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0