Alltså hej...

Det där med långfredag är inte riktigt klart för alla. Tydligen ska vårt internationella hus på äventyr till Stockholm i morgon. Jag har nu, efter många skeden bokat och betalat deras gratisbiljetter, eftersom de lyckats missförstå alla instruktioner jag sänt dem och hoppas de både kommer iväg och även återvänder lyckliga och glada. För nej, de jobbar inte på färjkontoret i dag...
Hur gör man för att få en bild utifrån spegelvänd? Dessa ska i alla fall resa från och tillbaka till Åland i morgon...
 
 
Äggrullning ska det tydligen också bli i något skede. Jag har hänvisat till att vi ska följa internationella äggrullningsförbundets regler. Gurkan kräver att få läsa dem fast jag förvarar dem på ett ställe där solen aldrig lyser, efter att en gång fått höra att jag ska stoppa in dessa regler i Arsulet...
Skitregler säger jag
 
 
Även middagen förbereds. Fru Kickan gör en sallad som jag har krävt att ska följa internationella middagsförbundets rekommendationer. Då jag gjorde det blev jag uppmanad att ta Pelle med mig och "gå och titta på fotboll eller nåt". Hmm... Vad spelas det i dag då? Tranmere Rovers-Lincoln City? Tunisien-Togo? St Vincent och Grenadinerna- Trinidad&Tobago... En intressant match på riktigt vore damernas Kamerun-Sydafrika, men den finns ju inte på min streamsajt förstås...
 
Fredagen är lång. Snart är det dock 18.00 och man får ha roligt på riktigt, vilket vi ju nog lite har här med Kangasalaborna... PK-35 ringde även för att få höra hur Djurgården spelar... Jag sade hur de spelade mot en buss! I morgon vore det intressant att vara i Stockholm. Kanske man borde be Raquel skriva en rapport på engelska....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0