Lunarer och Beirut orden

Efter en riktig hästdag i går, då jag faktiskt fick kontroll över de projaktarbetarna jag har ansvar för, samt fick en del gott skolarbete gjort och sedan via radion hann hem för att äta kall korv och avsluta arbetsdagen med ett långt och väldigt krävande möte, som förhoppningsvis ska föra Åland United mot nya höjder. Sen kan det föra oss mot oanade lågvattenmärken också, därmed är inte fullständig själsro ännu uppnådd. Vid 22 tiden gick jag i alla fall ut på kvällslufs i den varma och sköna sommarkvällen för att sedan vid midnattstid skriva de behövliga rapporterna.
 
I morse ringde telefonklockan och påminde om att det ju var ledningsgruppsmöte. Här sitter jag nu och upplever hur religionsgruppen jag undervisar förbereder sina missionspresentationer som ska starta 10 före 11. Lunarer och Beirutorden är namnen på de två sekter vi i dag ska få ta del av. På basen av hur förberedelserna ser ut och på basen av de mantran som hörs av enskilda medlemmar och av flere i kör känner jag att det kanske är bra om jag dricker lite mera kaffe nu. Just nu säger de att "Kroppen och själen förenas då blodet förenas med vatten"... Jag påminns om att jag är ansvarig för detta...
 
Just religion har varit nattens tema på facebook. Igen har representanter för toleranta antirasistiska feministgrupperingar uttalat sig väldigt nedvärderande och intolerant om religiösa och andliga människor. Sådant där går jag ju igång på... Antar att jag lägger ut lite mer texter kring detta bara tiden lider.
 
Nu måste Beirutorden ha tändstickor säger de... In God we trust säger jag...
 
I går hade jag förresten en annan grupp som skulle googla EU frågorna. Dessa klarade det faktiskt bättre, men det stora flertalet klarade faktiskt inte av att maila sina svar till mig som instruktionerna sade. Jag fick alltså en stor hög utprintade papper istället. Konklusionen blir att googling och e postande är svåra och diffusa saker för våra 14-15 åringar. Kan någon hålla med om att just dessa saker då behöver tränas? Kanske rentav före men börjar undervisa programmering....
 
För att få en liten kontakt med laget och för att dessutom hinna träffa de spelare som velat prata med mig personligen får jag nog lov att ta mig till Bengtsböle i dag. Går det bra Fru Kickan? På gården badas det mest pool, eller pooler för jag märkte att det fanns två stycken där i går...
 
Till slut en bild av då Diego Maradona gjorde 2-0 mot England vid VM 1986. Av många är denna händelse kallad 1980-talets främsta idrottsprestation. 
 
Som Lunarerna just nu säger här i det mörklagda klassrummet: "Månens välsignelse över Dig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0