Mat-Inger ringde

I går, då det mesta sedan fallit på sådan plats att även middagsförtäring skulle bli aktuell såg jag att ett för mig okänt nummer hade ringt min telefon. Jag ringde upp och möttes av en ganska sträng röst som sade "God kväll! Vet du vem du pratar med?".
 
Eftersom jag antog att rösten menade här och nu, liksom just detta aktuella telefonsamtal fick jag lov att erkänna att nej. Jag visste inte vem det var. Därmed fick rösten orsak att presentera sig: "Det är MAT-INGER! Om det säger dig nåt" sade rösten.
 
Nu inser jag att den här bloggen inte kan göra de känslor och tankar som hann passera i revy inom mig rättvisa, så jag säger bara att jag väldigt fort kontrollerade att jag, som aldrig bär mössa, inte hade nåt på huvudet. Mat-Inger meddelade sig finnas på vår gemensamma arbetsplats och syftade på det vi ibland kallar kopuleringsrummet. Alltså där printern finns. Hon meddelade att hon tagit sig in på jobbet för att skriva ut några privata papper. I stället spottar printern nu ut "en helsickes mängd" papper som verkar vara mina, sade hon. Det enda hon kunde mena var att printern nu, på kvällen, fått för sig att leverera de laguppställningsblad den inte haft lust att producera under dagen.
 
Just nu är jag inte riktigt säker. Men om det visar sig riktigt illa, med tanke på att jag försökte flere gånger utan att lyckas och dessutom sedan fick Mariehamns Tryckeri, som just ringde och meddelade att arbetet finns att hämta, kan det vara så att jag producerat 1200 laguppställningsblad för ONS matchen i morgon. Så att Ålänningar! Utebli inte från matchen i tro att du inte får ett laguppställningsblad! Kommer lika många i morgon som ni var i går på Europa League kvalmatchen blir bara 200 utan, men ni kan ju köpa korv istället då.
Om de får till sådant här i Vasa, varför inte då i Mariehamn. 16.30 på WHA i morgon alltså
 
 
Det är för övrigt alltid roligt då Fru Kickans kompisar kommer över natten. Fru Kickan själv sover liksom mindre då. Nu är hon till och med ute på promenad med Patti och Benu, medan jag sitter här med Edit. De hotade gå till Emmaus möbelretur och jag väntar bara att få uppdrag att hämta en soffa eller nåt annat väldigt behövligt.
 
I går gick HJK och RoPS vidare i Europa cuperna. IFK Mariehamn åkte ut, förstod jag, precis som Tyskland. I IFKs fall var det fråga om en straff som inte blåstes, i Tysklands fall en som blåstes. Sen läste jag i tidningen om en arrogant norrman också. Visste inte att det fanns sådana.
För att lite hjälpa de tyska herrarna vill jag med denna bild demonstrera att även deras kvinnor kan...
 
I dag ska då sista smörjelsen för morgondagens match göras. Och Mat-Ingers personliga papper ska hittas bland alla laguppställningsblad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0