En liten helmassa grejer

Eftersom det precis då jag skulle sätta igång med att skriva lite mer djupsinnigt, mitt bland alla omkring mig springande barn från olika hus här på gatan, kom en uppmaning från Fru Kickan att jag måste köpa nypotatis NU, blev denna text en lite annorlunda en , men baserar sig ändå på frågan jag ställde i går. Några goda och välformulerade önskemål ställdes, men för att täcka in det mesta kommer jag kortfattat att besvara "Anonyms" frågor och påståenden:
 
1. Kaj Palmqvist - Varför?
Svar: Kaj Palmqvist hade den stora äran att vara den förste någonsin att kräva min avgång, då han på vår (Åland Uniteds) facebooksida efter förra matchen var väldigt missnöjd med först hur dålig uppdatering vi har, sedan att jag svarade honom under signatur (Åland United administratör). Kaj är fortsättningsvis välkommen på kaffe, samt att bli FB vän med mig personligen så vi kan diskutera lite mer om Åland Uniteds organisation som han hade så tydliga synpunkter om. Än har han ej hunnit höra av sig. Känner någon Kaj, hälsa honom då och säg att han alltid är välkommen att höra av sig!

2. Åland United (specificera i så fall lite) - Om du ser till förutsättningarna före säsongen hur nöjd är du med resultaten? Och ser du denna säsong som en ny början med nya tyngdpunkter eller som om kort omväg före ni hittar tillbaka till den bekanta huvudleden?
Svar: Jag ser denna säsong som en konsekvens av olika tillfälligheter. Stärkt och vis av dessa ser jag framledes klubben i ett klart ljus. Jag tycker faktiskt inte att en enda av de säsonger jag varit med har varit riktigt som den borde. Nästa säsong kommer vi förhoppningsvis att ha en allt mer dynamisk organisation som gör att motsvarande verksamhet som skedde under "de goda åren" igen är möjlig, men med mycket mer planerad och medveten administration både inom bakgrund och laget självt. Förstod ni nåt av detta? Om ej, fråga.

3. Vad alla mina barn och min familj i övrigt gör just då - Är privatlivet är förfluten epok?
Svar: Förhoppningsvis inte. Dock torde Linda vara på väg till Sottunga, Emilia till oss, Rufus någonstans, vet ej vart, Edit sitter i soffan och Fru Kickan lagar nypotatis... Eller tvättar den , eller vad det nu är hon gör.... Nu kom Pärla också....

4. Statskuppen i Turkiet - Uppgift 1 (till någon årskurs): ''Föreställ dig att tredje världskriget bröt ut igår. Vilka var orsakerna?''
Svar: Om skolan hade börjat i går hade detta varit en ypperlig uppgift. Nu måste jag vänta och se vad som händer den 16e augusti för att riktigt strukturera upp den. Men en god idé i sig...

5, Igge Homberg- Vem?
Svar: En åländsk politiker som gör sig känd genom att vara politiskt korrekt på ett inte alls korrekt vis. Därmed måste jag själv bedöma hans insatser som rätt barnsliga, tyvärr. Men han kan ju växa upp ännu... Han är väl bara runt 40-50 så där...

6. Tankar inför skolstarten om en månad- Se fråga 4
Svar: Se svaret på fråga 4. Fler tankar kommer närmare skolstarten.

7. Fotboll, vad som helst... - Finns det något i denna kategori utöver nr 2?
Svar: O, ja. Det finns massor. Numera har ju också pojkar börjat spela...

8. Höjdhopp - Är detta fotbollsrelaterat?
Svar:
Så här, ja. I övrigt är det också en krävande idrottsgren där Finland faktiskt fått med en damhoppare i OS. Trevligt!

9. Något annat (vad i så fall) - Kan inte överträffar RFÖ här.
Svar: Rösten från Öster: "Kan wimbledon spelas med styroxbollar eller sk nätflöten ?"
Svar till Rösten från Öster: Självklart går det. 1975-1979 spelades ju många sådana turneringar i Pålböle, Pernå. Du var själv med... Jag minns att jag måste vara Jimmy Connors,, eller bollpojke...
 
Mera aktuella äventyr senare eller an annan dag. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0