Just då man behöver nån

Lördag morgon grydde, tror jag, eller jag vet ju eftersom det just nu är dagsljust. Då morgonen grydde sov jag som en hjälplös amöba, om nu sådana sover. 2 uppsatser fick jag läst i går kväll. Sedan klarade jag inte av mer och Idolfinalen med ett barns huvud i famnen och ett annat barns fötter i den samma, fram till att det barnets pojkvän anlände och fick ta de av fötterna, rätt åt honom, samt med en dödstrött Fru Kickan vilande sig i form inväntade jag bara dels Rufus hem, dels den där agenten att skicka in det där spelarkontraktet han lovat ha klart denna fredag, blev kvällens och nattens engagemang.
 
Det är lördag nu och inget spelarkontrakt har ännu setts till. Jag är förbjuden att berätta vad hela familjen gjorde på lördagskvisten, men Fru Kickan fick 6- , Joel 7- och Emilia 8 1/2. Om 10 minuter stundar studier i miljarder människors grund för sin livsåskådning.
Spelarna i det vita laget på bilden bär yttre kännetecken på konsekvenserna av kulturell påverkan på en av dessa samhällsyner som i sin tur påverkas av en traditionell syn på livsåskådningen i fråga. Det gula laget vann matchen kan vi tillägga.
 
Även har ett mästerverk bland årets uppsatser lästs. Hoppas skribenten är den samma som namnet på papperet uppger. Ett försök att styra upp rutinerna inom Åland United har lett till dels konstruktiva försök att hjälpa och dessutom till åsikter att allt ska gå till som vanligt. Problemet med det vanliga är att det betyder skräddarsytt och improviserat arbete vid varje enskild insats och för mig personligen leder det till mer jobb än jag mäktar med. Men varför ändra något som fungerat nästan bra nej?
Titta här. En av dessa är nog våran agent. De andra är säkert sådana som tycker att saker nog fixar sig utan att specificera hur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0