Jag har sår igen

Minns ni förra året då jag hade skavsår mellan benen? Nu har det hänt igen. En bra fest hade vi i lördags och nu har jag alltså skavsår. Röd Bettan gav mig babytalk den gången (alltså puder, hon pratade inte babyspråk med mig). Jag har riktigt ont nu och morgondagens arbete kan vara i fara till vissa delar. Roten till det onda spårade jag till ett litet litet hål i kalsongerna som sedan gjorde att det har skavt genom skinnet och ett öppet sår huserar där i områden som ingen människa vill ha att göra med... Dessutom är höger knä ännu så stort att jag får på mig höger ben på byxan bara om jag drar upp jeansen med våld. Vänstern funkar utomordentligt. Helheten gör sedan sitt till att öka smärtan i det öppna såret där i trakterna där solen aldrig lyser (numera). Jo, jag har använt pudret!!!
 
Det som är i fara är mitt spelande i den årliga innebandymatchen i morgon. Har vi bara nästan tillräckligt med gubbar står jag väldigt gärna över matchen i år igen. Jag tar med grejer, men klär om endast om jag måste och det är även bara för pengarnas skull om det blir så. Rufus generation 9or tror som vanligt att de kommer att piska upp lärarlaget, men som så ofta förr tror jag att det inte alls blir så lätt för de stackars kalvarna. Om jag är med är det dock för att jag måste. Jag tror inte varken laget, världen eller jag själv blir bättre av om jag spelar!
För några år sedan spelade jag och det var nog inget vackert
 
Skolan är i kaos känns det som, fast allt nog rör på sig precis som vanligt. Att klara av att leva i  ett bottenlöst fall är att klara av att jobba i grundskolan. Kanske mitt eget exempel att dessutom försöka administrera en fotbollsklubb i Damernas Liga på samma gång gör fallet lite djupare, ifall det nu kan bli det om det redan är bottenlöst.
 
Två dagar viftande med armarna och lite seende ut som om jag vet något gällande niornas program, men en nervös rektor som inte bara vill hamna i tidningen som rythm section kvar innan det är showtime torsdag morgon. Det blir bra! Säger jag både till rektorn och eleverna. Sen hoppas jag att det blir det också. En dam sade i dag: "Vad gör det om det blir helt skit? Vi är bara 15 år, ingen bryr sig ändå." Hon har så rätt. Med "ingen" menar hon då hela det vuxna etablissemanget som kommer att söka efter skyldiga. Trots att barnen ju vet att de inte ska nämna mitt namn kommer spåren att leda till klassrum 12. Vem har basen där månne?
 
Nästa spelare har nu meddelat att hon skriver på på onsdag. Jassådu, du säger det?! I övrigt börjar marknaden likna allt mer och mer en byväg på natten i november... Detta ska jag förklara för styrelsen om en liten stund. Jag bara väntar på frågorna om varför vi inte värvar från Sverige. Den frågan kan även ställas till Norska och Danska klubbar tycker jag. Varför inte det nej?
 
Hammarby gick i alla fall att ändra och de kommer att möta oss i Eckeröhallen i vår. jag hoppas även att AIK kan fås att fixa om sin tidtabell som deras tränare som jag fick tag på i USA lite lovade. I så fall har vi ett helt hyfsat försäsongsprogram i alla fall, som till och med kommer att gå att presentera före jul!
Förritiden spelade jag ju själv fotboll. Här har vi vunnit FM för C-pojkar år 1985. Hittar ni mig på bilden? Jag hade inga skavsår mellan benen då, fast en söndrig kontaktlins genomförde jag denna turnering med faktiskt...
 
I morgon kväll har då Lilla Edit sin första skoljulfest. jag firar den dagen med att gå till tandläkaren. Sen hoppas jag att få gå och se en äkta lågstadiejulfest som tröst. Ännu ett tack till Gurkan för att hon lagade maten i går. Fru Kickan förtjänar också att nämnas. Varför säger jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0