Kräftskiva mitt i alltihop

Då var det minutprogram, eller sekund- egentligen. Snart är Emilia där hemma för att köra mig och Fru Kickan till stan. Jag ska till WHA och säga Morjens före träningen och Fru Kickan ska in via jobbet. Sen bär det iväg på redan länge lovad kräftskiva med en av Åland Uniteds större sponsorer, men i egenskap av eskort...
 
Kräftskivor är inte min starka sida. jag frågade goda råd av mina niondeklassare som jag hade nu på eftermiddagen. Elev Carl tyckte att jag bara ska doppa händerna i byttan och sen göra vad de andra gör. Elev Malin såg min vånda att missa OS-finalen och erbjöd sig att spy på mig så jag skulle bli sjuk, eller hur det nu var hon sade. Jag är tacksam för alla råd, både de nämnda och de onämnda. Det blir kräftskiva och jag ska vara så trevlig en sån som jag nu sedan kan vara.
I morgon återförenas jag med detta gäng. Hoppas lyckan står oss bi...
 
 
Skönt att skolan börjat igen, jag bara säger. Och snart är OS slut också så man kan få nåt jobb gjort på kvällarna. Och så ska jag börja motionera lite också... Är det sagt till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0