Gudars skymning

Det finns så många som tycker så mycket är så viktigt. Skoldagen genomfördes, förhoppningsvis med den äran. Kan någon vara snäll och påminna mig om att jag i morgon behöver informera 7A om när det är skolfotografering och att de ska övernatta med mig i Djurvik. Hela den senare delen höll på att sättas i kras då FBF i natt skickade sitt matchprogram, men efter rådigt ingripande av TPS, helt utan att de visste om det, räddades projektet. Nu måste jag bara få med Camilla så vi kan skära gurka och allt på rätt sätt. Dessutom måste jag ge Kristina information om hur man sköter diabetiker... Hon frågade alltså... Då måste jag svara... Blir nog bra.
 
Då jag precis kom nära Statens Ämbetshus där vi har våra styrelsemöten ringde Rufus och tyckte att jag nu, precis då, skulle komma till Polisen och skriva under ett dokument som ger honom rätt att ansöka om mopedkörkort eller vad det nu var. Ett varv runt kvarteret och där var jag. Först in i fel dörr. Av gammal vana, kunde man säga om jag inte visste bättre, gick jag först in där man går om man blir arresterad. Sen löpte jag till huset bredvid där rätt dörr fanns. Väl inne bad man mig om identifikation, vilket jag ju förstås inte hade med. En man vid disken påstod dock att han visste vem jag var och med orden "du är berömd eller nånting du" lät damen mig skriva på. Rufus har det han behöver nu, utom åldern, men den kommer.
 
Tillbaka i bilen och i full fart till mötet där Herr Landshövding först hånade min Nassetröja och sedan donerade en fågelholk till klubben. Viktiga möten. Under dagen hade jag även lyckats få Honka att gå med på att spela samma tid som herrlagen spelar då de besöker Åland, trots att man där var förgrymmade över att en eventuell senareläggning av våra hemmaavsparkar råddar till deras matorganisation. Jag fixade mat till dem också för den 1 oktober och nu ska det väl funka, bara Kupsi också går med på det förstås...
Snart är det planeringsmöte med pojkarna och varken Totte eller Victor, som försökt, eller Oskar som kanske kommer att försöka kommer att få veta något alls före laget i sig är informerat. Men ingen stor dramatik är att vänta. Mina sportchefskolleger i Damernas Liga har i alla fall kungligt roligt åt hur de ser mig framför sig just i dag. Galghumorn frodas över e post, facebook och sms...
 
Edit vill inte berätta hur det var i skolan, eftersom alla frågar. Nu kör hon bil med en massa fiskar på tillsammans med Pärla och de har dessutom byggt ett skyddsrum. Nu kom det ungar från gatan över också. Undrar om det är den här som heter Selma? Sen verkar det vara en till dessutom.
Det här är Fru Kickan. Just nu skrapar hon köksbordet och ska måla om det, tydligen. Då jag kom hem från mötet var hon ledsen och kände att hon inte uppskattas. Jag tycker hon är bra jag, så jag förstår inte riktigt... Men hon var inte så exakt så vad vet väl jag om det desto mera nej. Hoppas hon är glad då jag kommer från nästa möte.
 
I morgon börjar PK-35 sitt Champions League kval. Och så har vi en glad nyhet också, som jag inte berättar före i morgon... Lång natt kvar, tror jag. Sen var det det där med danskläder och komma rätt. Huuuu-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0