Festförberedelser?

I går var en stor dag för min yngsta arvinge. Edit fick sin vilja igenom och vi besökte simhallen, mitt i sommaren, det var ju mulet. Eftersom hon ska börja skolan i höst (=om en och en halv vecka eller nåt sånt) tyckte hon även att det vara dags att gå ensam i tanternas omklädningsrum, vilket hon fick eftersom hon var allena med mig. Tänk att så små saker kan vara så stora. Flickan lyste som en lysmask i oktober och frågar hela tiden när vi ska dit igen. Då kommer hon också att försöka komma ihåg att tvätta sig, vilket det visade sig att hon lite glömde i hastigheten i går...
 
På kvällen, medan jag var på träning kom dessutom hennes storasystrar och hämtade henne för att köpa skolkläder. I skrivande stund testar hon dem, lite som hon lär ha gjort i 45 minuter i provbåset i går... Edit kommer att inleda sin skolgång klädd i en Rainbowdashklänning och glittriga skor, kan jag avslöja för alla intresserade, samt de övriga som läst så här långt.
Så här får vi minnas Edit under hennes sista sommar före Grundskolan likriktade henne
 
 
Olympiska spelen är på tapeten så klart. Jag hade inte tänkt mig se så mycket pojkfotboll, men då det nu råkade vara det enda programmet i går blev det att se Neymar försöka få till ett mål för sitt skollag, ungefär och sedan, då Fru Kickan somnade i min famn(!) och jag inte kunde röra mig ur fläcken kom även Sverige- Colombia att genomlidas. 2-2 om nån undrar... Jag vet inte, bäst att inte lova, men jag tror att detta blir den första sommarOS elden jag inte ser tändas i direktsändning sedan... Kan det vara 1976 i Montreal då jag somnade under Lord Killanins anförande, vilket inte var så konstigt då jag var 5 år gammal för ögonblicket. Vi var på någons sommarstuga vet jag. Dock minns jag inte vems. I natt kan det väl vara att jag sover med tanke på Festdagen jag förutsätts arrangera.
 
Festdag jo. Själv har jag varit med och valt, så jag ska väl inte klaga. Damernas Liga satsar lite på synlighet och låter varje klubb ha en hemmamatch som vi kallar för Festmatch. Till dessa sänder man ett TV team som producerar och sänder matchen direkt på Huuhkaja TV och dessutom en landslagstränare. Jeglertz dyker alltså upp här på Åland i kväll. Vi som klubb ska generera lite extra intresse kring matchen med hjälp av dessa element och så ska allt ha status av festdag.
 
Japp japp. Åland United-PK-35 är ju onekligen en speciell match, åtminstone för oss här på Åland. 1600 människor kom i oktober 2014. Nu har vi printat ut 300 programblad. Kanske det kommer folk nu då vi minskat utbudet. Hoppas alltså att många blir utan laguppställningsblad!
 
Jeglertz är en ganska vanlig syn på Åland, så vi är glada att han kommer, ska själv ta en kopp kaffe med honom i morgon på förmiddagen, men nåt riktigt dragplåster på så vis är det svårt att göra av honom precis nu. 1 journalist har anmält sig till pressträffen jag fixade till.  FDF lägret ska förhoppningsvis locka 82 flickor med följeslagare till halvtidspresentationen. Sen skulle vi ha haft en hejarklackstävling också, men ingen har anmält sig så det blidde inget alls. Kan det månne bero på att vi inte marknadsfört den alls förutom för de 165 kråkorna som bevistade HJK matchen?
 
Marknadsföring är roligt jo. Massvis med goda idéer om vad som borde finnas i annonsen för morgondagens match har dykt upp under veckan. Folk tänker och funderar! Problemet är dock att dessa annonser är färdiga långt i förväg och ska jag ha in förändringar behöver vi nog veta vilka det är åtminstone ca 5 dagar före publicering, vad jag har förstått... Nåja, nästa gång! Om det inte var så att det bara gäller här och nu.
 
Någon hade förresten rivit ner vår matchskylt på WHA och låtit den skräpa i en vattenpöl. Jag kollade med Peter Mattsson huruvida WHAs anslagstavlor var IFK Mariehamns privata, vilket de inte är och så hängde jag upp den våta och söndriga affischen på nytt bredvid den torra och oskadda IFK affischen.
Då jag googlar på bilder från guld/silvermatchen från 2014 här på WHA, den med publikrekordet, hittar jag mest sådant här. Hugaligen...
 
 
Aj jo. Jag har lovat delta i nån barnvagnsparad i morgon också... Jag ska gå genom staden skuffandes en barnvagn. Undrar varför. men om det bara går är jag där. Emilia har bjudit in mig, så hon är säkert också med... Tror jag!
 
Våra leverantörer undrar om 36 kg pyttipanna räcker för en måltid på måndagens läger... Jag ska tydligen hämta det, för på basen av Hannas svar finns det ingen frys på Breidan.
 
Jag läste igenom min kommande klass egna anteckningar från i våras härom dagen. En elev beskriver sig med orden: "Jag tror nog jag är ganska busig och så där. Du får väl lite styra upp mig kan jag tänka." I can hardly wait my friend...
 
Så här långt kom jag innan jag får in att HJK föll ur Europa League i går kväll. Jösses vad de skrek i grannhuset. Fru Kickan kontrade med att kasta en tom ölburk i deras fönster. Stackars Pärla förstod ingenting. Vet ej om det blev bättre med förklaringen "Din Pappas lag slog just Edits Pappas lag!" Jag tycker IFK Göteborg har eländigt opraktiska bortadräkter! And that´s all I have to say about that!

Kommentarer
Postat av: Bjarne Gällros

Matchannonsen till TiPS matchen sätts väl upp på tavlan och cafedörrarna på lördagen ? Så att de hänger där till IFKs match på söndagen ?

Svar: Om det finns affischer att hänga och någon som hänger dem ser jag det som en realistisk och god idé. Dock inte på cafédörrarna, för där vill man inte ha våra skyltar!
enligtvirta.blogg.se

2016-08-05 @ 11:06:33
Postat av: Anonym

Affischen menade jag förstås :)

Svar: Se föregående svar!
enligtvirta.blogg.se

2016-08-05 @ 11:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0