Allt på torsdagar?

Jag är medveten att det är onsdag. Jag vet också att det kan bli final i boxning, samt framgångar i brottning denna kväll. Sen ska ju herrarnas spjutkval äga rum också i natt, samt Nooralotta Neziri i semifinal på 100meter häck. Det ni. Mina tankar går dock snabbt till i går kväll och de rörande scenerna efter Sveriges straffseger mot Brasilien. Jag tror Marta där och då förstod att hon inte kommer att vinna OS guld, alltså någonsin. Sen blev det också tydligt för alla som inte förstått det, hur nära fotbollsfamiljen egentligen är. Respekt mellan spelare är något man känner av, trots att de i matchsituationer kan smälla till och även tackla mer eller mindre vårdslöst.
Systraskap i en hård bransch. Marta har förlorat, Lotta har vunnit. Snart tränar de tillsammans igen i Malmö... Vad jag vet känner dessa inte ändå varandra så jättebra eftersom Lotta kom till Rosengård först en liten tid före OS.
 
 
Igen har röster höjts, precis som efter herr EM om hur tråkig fotbollen är just nu. Jag säger som då. Det går i perioder. Brasiliens glada offensiv kunde frysas genom cynisk defensiv och lite röras om genom kontringar. Funktionellt och bra. Fixar Sverige detta på fredag mot självaste Silvia Neid och hennes tyskor, då är jag beredd att ta alla hattar som finns av för Pia Sundhage. Redan nu har hon tre raka OS medaljer klara. Blir det tre guld också... I slutet vinner Tyskland heter det ju... Men det där får jag läsa om sen på lördagen. Det är ju kräftskiva som jag har berättat...
 
Första dagen med elever är över. Olika slag av större och mindre problem har lösts eller skapats. En av mina nya 7Aare uppger som sitt mål för högstadiet att få fler kompisar och att börja dricka kaffe. Väl så, väl så...
Så här såg Edit ut på sin första skoldag. Hoppas hon haft det bra. Riktigt snart ska jag åka och höra vad hon har att berätta. Sen har jag fått äran att få henne inskriven på Dansinstitutet också, nu i kväll, just före boxningen...
I alla mina tankar har jag hoppat innerligt att Edits dansgrupp inte kommer att vara på torsdagar, då det är just den dagen hon ju spelar fotboll. Jag hade en liten reservplan tidigare, då jag tänkte att om dansen skulle bli på torsdag, så kunde jag fixa in Edit i nåt annat lag, då jag vet att åtminstone JIK startar upp nu vid skolstart. Men kan man tänka. JIK startar upp jo... På TORSDAG! En rätt ambitiös plan som kanske vi kunde driva genom Åland Uniteds flickavdelning vore att koordinera de olika flickgruppernas verksamhet så de olika lagen skulle träna olika dagar. Tänk att en och samma flicka kunde träna med IFFK på måndag, JIK på tisdag och IFK Mariehamn på torsdag tex. Eller så just dansa eller rida, simma eller bygga väderkvarnar någon av kvällarna och ändå kunna spela fotboll... Fortfarande hoppas jag alltså att dansen inte ska bli på torsdagar...
 

Kommentarer
Postat av: Simon

LIF har sin grupp i hennes ålder på måndagar, om den informationen kan tänkas glädja dig.

Svar: Det gläder mig att LIF har en grupp i hennes ålder. Det hade jag inte en aning om. Vi hade gärna värvat gäng åt er från flicklägret. Men måndag är fint!
enligtvirta.blogg.se

2016-08-18 @ 17:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0