Sommartider hej hej

Nu har jag till slut sommardäck på bilen! Jag måste dessutom köra med andakt då det nog är alla fyra däcks sista sommar. Till hösten, eller senast om ett år skiljs vi åt och nya pigga gummidäck får ersätta. Livets gång liksom...
 
Då är det ju också passligt att det snöar. Inte lär det väl bli som bilderna från fastlandet visar att det var härom dagen, men lite småslaskigt är det nog. Perfekt väder för att hoppa i containern. Jo, Fru Kickan har varit duktig och fyllt containern vi har på gården, men alldeles för mycket har hon fyllt den. Nu vill hon alltså att jag hoppar i den... Få se vart jag hamnar. Nästa gång jag skriver kanske jag ligger på botten av en container.
 
 
Gårdagen blev, trots att då jag tänker efter var den inte så mycket värre än vanligt, tuff. Efter skoldagen fick vi höra en eminent presentation av pulsträning som inlärningsförstärkande metod. Sen hastade jag till Bengtsböle där Lillemor hade öppnat alla de dörrar som Lemlands kommun sagt att vi ska hålla stängda. Nå, det blev nog bra och bara tränarna kommer i tid tillbaka till omklädningsrummet efter träningen så kommer de också att ha sina grejer med hem. Vad som händer om ingen är i omklädningsrummet före klockan 18.20 vill jag inte tänka på. Då går nämligen dörren i lås och alla kläder och bilnycklar kan nästa gång hämtas klockan 15.40 följande gång ÅU tränar där, alltså oftast följande dag. Nej pojkar. Jag har inget nummer till någon som kan komma och öppna. Det bara blir inlåst helt enkelt och ni går hem! Jag undrar om Pille uppskattade att jag kallade Bengstböle för hennes födelseland, Sovjetunionen.
 
Själva träningen bedrivs nu på naturgräs, som i vanligt ordning är både tovig, mjuk och bumpig. Ändå såg det helt hyfsat ut tyckte jag. Raissa tog tränarens instruktioner och förödmjukade sin motståndare i 1v1 övningen genom att göra mål med rumpan och nickande från marknivå. Jessi brottade ner Vikke efter att den senare förödmjukat henne genom en briljant dragning och ett mål. Rå humor florerar och folk verkar åtminstone utåt må bra på ett sätt som jag känner igen som omklädningsrumsjargong. Bra om det är så.
Här är förresten en bild från Ilves morgonträningar här i veckan. Välkomna till soliga Mariehamn på lördag!
 
 
Vårmötet bevistades sedan i princip av Styrelsen, Budbils Bosse och Micke Granskog från IFK. Det viktigaste resultatet blev säkert att vi kompletterade styrelsen med en person, välkommen Ted Martell. Dessutom beslöt vi att vi inte tillsätter någon valberedning för ny styrelse då den förra närmast blev en katastrof. Alltså kanske inte valberedningen, men deras resultat. MIcke G ifrågasatte som vanligt Åland Uniteds målsättningar, eller frågade efter dem. Jag tyckte jag svarade bra, han gjorde det säkert inte.
 
Hemma igen hann jag se Edit i nattlinne, Fru Kickan även hon i nattlinne och sedan begära befrielse från kvällslunk så att jag skulle kunna äta middag. Revbensspjäll fanns det i kylskåpet. Mitt första riktiga mål mat det dygnet. Asgott!
 
Sen kom vi till det riktiga antiklimaxet. Jag var som sagt extremt trött i huvet. Därför bar jag ut däcken till bilen, tittade på containern utan att veta hur jag ska hoppa i den, Fru Kickan har lovat visa i dag och sen gick jag in och rättade färdigt 7Cs religionsprov. Klockan 22.45 slog det mig, då jag läste Edgar Vickströms facebookstatus, det är ju Champions League... Raskt fattade jag telefonen och informerade Magister Sviberg om att andra halvlek just precis börjar och sedan såg jag Real Madrid få 0-0 borta mot Manchester City. I pre-medvetslöst tillstånd föll jag i säng och försökte låta bli att krossa någon av dem som redan låg där.
 
Nu är alltså däcken bytta, jag sitter på jobb och folk undrar när de där möblerna ska flyttas från den där lägenheten vi (ÅU) tydligen har hört ut. Man undrar också varför Ålandstidningen inte har vår matchannons som de borde ha haft, samt att inte supporterresan har publicerats i annonsform. Själv undrar jag mest om någon lagat kaffe. Nu börjar en ny spännande onsdag mina damer, herrar och alla ni som inte kan definieras genom kön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0