Ska vi ordna supporterresa?

Nu, då sammanlagt noll personer hittills har anmält intresse för supporterbussen till Eckeröhallen nästa lördag, håller detta i sig finns det exakt en buss startklar klockan 17.00, har även frågor kommit in. Ska vi arrangera en supporterresa till HJK matchen på Kristihimmelsfärd (5 maj, även dotter Lindas 20 års dag, övers anm.)? Mitt svar på den frågan är, JA FÖR TUSAN! Visst ska vi ordna supporterresa. Jag efterlyser nu även någon som vill vara initiativtagare och arrangör för denna resa, skickade redan ett mail till frågare och kanske det är fixat så, men i övrigt vem vill var med och ordna sådant här? Kanske rentav gamla goda "Golden Ladies" som grundades i samband med guldet 2009 skulle vakna upp och hjälpa oss att öka på den allt stigande hypen. Jag hjälper nog till på allt sätt jag kan, men det börjar bli lite mycket nu att lägga på oss några aktiva.
 
Jag vill ha en stor supporterresa till Tölö Bollplan den 5/5 2016, likt 2009 då vi besegrade HJK där inför minst 12 tillresta fans. IFK hade 150 stycken på Sonera stadion, ålänningar älskar Kristihimmelsfärsdagsmatcher borta mot HJK. Slå till! Säg vad jag kan göra för att stötta!
 
Kanske Viking Line buss kan komma med nåt lite nyare om man frågar?
 
Rufus med kompis förvann just ut. Rufus har lovat anmäla sig före klockan 16 i Vikingahallen där syster Edit ska testa på Futebol da Forca med flickor i åldern 6-15 år. Carin är tränare och jag litar fullständigt på henne. Är hon ens nära på lika stabil som då hon spelade mittback för mig i IFKs damer back in the Days blir det här en lugn och harmonisk tillställning. Före det tänkte jag hinna joina resten av bergshöjden utanför hallen där LIF spelar match mot ... någon... Frågade aldrig. Rufus kompis prylar ska bar köras hem till honom först, då han liksom är med cykel...
 
Till slut igen bara en liten, kanske provocerande bild för någon. Men det bara inte går in i min skalle hur man kan se en exkluderande aggressivitet som en positiv motpol mot aggressivt exkluderande fascism... Förstår ni?
 
 
Giovanni hade planer klara för veckan inför Pallokissat sa han. Jag ska lite sufflera genom att kolla Pallokissat-HJK med lite skarpare ögon i natt före den stora medvetslösheten befriar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0