Kampen mot den allmänna idiotin fortgår

Rubriken är stulen ur ett uttalande en person hade till mig i dag. Jag vet väl inte hur mycket jag själv bidrar till den allmänna idiotin och hur mycket jag kämpar emot den, men idioti finns det och sådan skall den förbli, som det verkar. Hugger man av en idioti växer det ut två nya, typ. Inte ens Fantomen, "Piraternas Nemesis" kan förgöra Hydran. Det vet alla som kan någonting alls om någonting alls.
 
Fru Kickan har svår postoperationssmärta. I dag förde jag Edit till Dagis och hoppas min bedömning om att fjorton underställ är löjligt stämmer ihop med dagistanternas bedömning. I mina planer ingick att bevista träningen i eftermiddag, då det är helt smockat med saker, både skoljobb, fotbollsjobb och föräldraskap hela veckan. Få se nu hur det går. Gurkan, som faktiskt var in i köket vårt i morse, men bara sprang, hon såg ut som sin syster under hennes söndagsmorgonsintervaller, så jag fick ej riktigt klart huruvida hon kunde vara en plan B ifall jag skulle bevista träningen och Fru Kickan vore ur slag...
 
Det är lite brådskande nu även här i skolan. Rektorn har startat de så kallade "medarbetarsamtalen". Huruvida jag har jobb här till hösten eller ej vet jag mer om om cirka en timme.
Någon av dessa kommer att sitta på rektorsexpeditionen om 8 minuter. Jag blir förvånad om det är Damien Duff som är där, men det får bara gå ifall det är så...
 
Om någon tror att jag är bitter och besviken över vår publikmängd i lördags så kan jag berätta att jag inte alls är det. Jag är dock inte nöjd! Diskussionen och arbetet för att bli så mycket bättre på alla fronter fortsätter. Kanske det är kampen mot idiotin? Idioti är alltså i så fall den inre kraft som får oss att göra saker fel eller på fel sätt, alternativt inte tillräckligt bra... Lite mer Jihad bara så får vi idiotin krossad!
 
Förslag och feedback tas emot med tacksamhet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0