Förmiddag i åsiktskorridoren

Förmiddagen masar sig fram här i KHS. Ett ledningsgruppsmöte och en lektion har förflutit och dagen är som de brukar i april, kallt och till och med lite snöigt, vad det syntes som. Annars ser det ju ut att bli en riktigt intressant dag.
 
Stora rubriker i Ålandstidningen om Lampinen som prövar sin rätt att vara rasist i rätten. Han anser sig kränkt för att inte ha fått anställning som motsvarar hans behörighet på grund av sina privata åsikter, som han framför öppet på sin fritid. Spännande frågeställning egentligen.
Om jag vore någon av dessa herrar i topless, skulle jag då kunna undervisa barn i skola? Nu vet jag inte vad dessa herrar gör för sin brödföda, men tänkbart är att det kan finnas någon högre mellanchef och offentligt anställd tjänsteman bland dessa... Eller är det helt otänkbart?
 
 
Jag har ju lärt mig att det inte är okej att säga att man tycker på vissa sätt. Nu stöder jag inte Lampinen, inte heller Stephan Toivonen, som jag faktiskt en gång haft i min bil och fnissat lite med. JO, jag har träffat Toivonen och jag stöder inte hans åsikter, men jag pratade med honom. Det tycker jag vi ska kunna göra. Det är ofta bästa sättet att kunna informera om avvikande åsikt på ett sätt som inte blir bombastiskt och kanske lite fel...
 
Som nu då det säkert finns folk som tror att jag driver en kampanj mot IFK Mariehamnssupportrar... En gång till, det gör jag inte. Och grattis till priset som Finlands bästa supportrar 2005, eller var det 2006? Tack likväl för lyckönskningarna till ÅUs mästartitlar 2009 och 2013. Kul, men just nu hjälper dessa oss inte, speciellt som folk verkar tycka att det krävs just sådant som vi gjorde då för att det ska duga. Kanske det är det samma med IFK supportrarna?
 
Kom igen. Acceptera läget som det är just nu och gör ditt bästa! På så sätt ser vi framåt, med respekt för det som varit dock!
Jag googlade på Happy teacher och fick fram denna. Dubbeltimme med 8D nu närmast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0