Att vara allas Pappa

Vad var det vi sade om att vara oersättlig? Alla är vi det på något sätt och då vi slutar göra det vi gör, då kommer det i dagen. Jag har många barn, som ni säkert vet. Linda är i Kalifornien och klarar sig nog själv nu. Pappa är mera en komisk figur som bryr sig. Emilia tar hand om allt utan att riktigt förstå det och där är det för mig mera att försöka hindra henne att ansvara för allt och alla. Rufus hävdar i sten att jag inte kan bestämma över honom för jag är inte hans Pappa, vilket jag ju är och just därför kan jag bestämma över honom. Edit är 6 år och hon tycker nog om mig just för att jag är hennes Pappa.
 
Fru Kickan är inte min dotter och hon blir väldigt tonårsarg då jag ibland jämför henne med en tonåring. Där har vi en balans dock. Hon ansvarar med närapå sjuklig nit över saker som jag inte anser är så viktiga, medan jag brukar se till att vi har mat, bröd och toalettpapper. Vi kompletterar varandra kan vi säga. Ibland måste man som med ett barn säga till på skarpen så det ska funka. Hon tycker inte om att säga på skarpen, så jag måste bara lära mig själv då.
 
Sen har jag mina Knatte, Fnatte och Tjatte. Nej, jag menar inte 9A, de är mina barn också förstås, precis som andra elever och många spelare. Nej dessa heter Giovanni, Craig och Richard. Minns ni att jag skrev i går att jag hoppas de nu, eftersom jag var där och visade samt berättade, vet att dörren till omklädningsrummet i Bengtsböle går fast klockan 18.20. Vet ni vad som hände klockan 18.24? Jo, telefonen ringde och där stod de utanför dörren och kom inte in för att hämta sina nycklar och kläder.
Mitt tränarteam
 
 
Nå, visst fann vi på råd... "Gå runt huset och ring servicejouren". Varför vet jag att det finns sådant och att dess nummer står på anslagstavlan på väggen? Varför har det aldrig hänt nåt likadant tidigare? Det kan inte ha att göra med att jag inte är där varje dag mera. Nej det får inte ha att göra med det! Hoppas vi nu alla vet var numret finns och att dörren stängs klockan 18.20.
 
Jag vet att man utvecklas med ansvar. Själv informerar jag ju skolklasserna att jag är nästsämst i Europa, efter en äldre kollega i Kroatien, att komma ihåg att dela ut rättade prov. Därför ber jag skoleleverna att inte påminna mig. Jag ber dem vara helt tysta om det så att jag själv får komma ihåg och därmed växa i min uppgift. Oftast går det bra och jag närmar mig nu titeln som tredjesämst i Europa.
 
Programbladet är så gott som klart. Spekulationer om biljettpolitik för helgen inleddes i dag, då all annonsering varit spikad i två veckor. Hoppas de har burit möblerna rätt och att Craig fått till att flytta sin säng, fast ett starkt motstånd mot detta uttryckts av flyttningsavdelningen, som jag tror jag får ta hand om så småningom. Hur svårt kan det vara?! Har ni hört det förut?
21.45 slutar jag med annat sade jag. Det är just det! Undrar om dessa tu, som ju är kvällens huvudpersoner, skulle ta sig in i Bengtsböles omklädningsrum i tid?
 
 
Bara så det inte blir helt fel vill jag säga att hela upplägget med omklädningsrumsarrangemangen där i Bengtsböle borde ändras! Efter två träningar där säger jag det, trots att jag är glad att vi får vara där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0