fjortonett

14-1. Jo,alltså 14-1 blev IFK damernas segersiffror i går på WHA. Så jättekul och så jättetråkigt på samma gång. Alltså, jättekul för IFK att kunna ta vara på chansen och storvinna. Men jättetråkigt att laget och spelarna spelar i en serie där sådana siffror uppstår. I och för sig spelar ju ÅU också i en serie där 10-0 varit faktum i år... PuiU har ju sedan bytt tränare och mycket annat i dess kölvatten...

Men jag tänker på att orka träna och sedan satsa fullt varje helg mot lag som inte orkar stå upp. All heder till IFK damerna som gör det bästa av det. Antingen är de massor bättre än var i fjol, eller så är motståndet massor sämre... Kanske det är bäggedera... Svårt att säga, men man unnar laget att stiga till en högre serie till nästa år. Absolut! Satt med Robban i går och kollade på matchen. Diskussionen förde oss till det i mitt tycke nästan uttjatade ämnet om hur svensk och finländsk fotboll motsvarar varandra. Som jag ser det möttes i går i Upplands division 4 ett lag som skulle ha jättesvårt i Åbos division 3 och ett annat som ungefär skulle kunna gå in i Åbos division 2. Just i Åbos 2a spelar många regionlagsspelare och andra unga påläggskalvar. Där skiljer det sig alltså inte. Får IFK alltså jämnstarkt motstånd, tex i Upplands trea, då har vi uppnått ett lag motsvarande de som de övriga talangerna i västra regionen utvecklas i... Bra bra!

I morse hade vi i mitt tycke en riktigt okej morgonträning i det varma solskenet. Vi dorvade långa passningar i förtiofem minuter... Sedan blev det att åka på jobb för mig och för skolflickorna att gå till... skolan...

Efter skolan ska jag hämta Rufus och så ska vi sparka boll i nån timme innan det bär av på träning igen. Sen hem och kolla på Life of Brian... Packning väntar därefter och i morgon bär det av med klassen in i de svenska skogarna. Tillbaka är jag först sen torsdag kväll. Eftersom det är osäkert om mobiltelefonerna har täckning kan det även hända att det inte blir så värst mycket internet händer... I så fall hörs vi först på fredag. Funkar det skriver jag nog nåt tidigare...


Till slut ett bevis på att jag visst var i skärgården i helgen...

Kommentarer
Postat av: Simon Holmström

SÄKERT! Ni har photoshoppat dit texten på skylten ju! xD

2009-05-25 @ 18:54:25
URL: http://simonkolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det har vi INTE!!!!

2009-05-25 @ 20:01:35
Postat av: Adolf

Söta

2009-05-26 @ 09:34:30
Postat av: Max

Vore intressant att se IFK spela en match mot ett lag ur västra (Åbo,B) tvåan.

2009-05-26 @ 11:00:35
Postat av: Maggan

Det är väl klart som korvspad att de är bättre i år än i fjol. Med ca 30 spelare i truppen så blir det ju mera konkurrens. Men hur länge varar det? Med så många spelare, så tror jag att en del slutar om de inte får speltid och antagligen försvinner flera -90 till hösten.

2009-05-27 @ 15:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0