Dårtorsdag

Efter gårdagens stillhet, som förbyttes i möte fram till tiotiden och som i sin tur faktiskt resulterade i en par konkreta saker som jag faktiskt inte tänker redogöra för här, annat än att jag ska lite ringa med min telefon i dag, har torsdagen grytt och blir helt dårfylld med diverse saker man förväntas fixa.

Först drog jag iväg mot morgonträningen, bara för att säga hej och stämma av lite med Robban, nämna en aktuell detalj om framtiden för Jode, fråga Sigge om hon sluppit mjölksyran och diskutera med Limpan angående endel saker hänvisande till gårdagens möte och som jag alltså inte tänker redovisa här... Tyvärr hann jag inte stanna och se frisparkarna som skulle utövas utan det blev att infinna sig på skolans ledningsgruppsmöte där vi bland annat kom fram att vi skulle tillsätta arbetsgrupper som skall utreda huruvida...

Nu är vi mitt i dagen och hysteriska niondeklassare planerar projektarbeten så det står härliga till... Direkt då skolan är slut skall jag vara på två möten samtidigt. Det ena berör en elev som inte riktigt har så mycket flyt just nu, det andra hur vi ska lära eleverna alfabetet och att använda sig av information på relevant sätt... Typ hur de ska lära sig vad ordet "relevant" betyder, eller åtminstone hur det stavas....

Hoppas bli klar så man hinner klä om och i allra bästa fall åka hem innan vi ska köra veckans "huvudträning" i Bengtsböle... Laguttagningen närmar sig. I dag blir det att få en slutlig bild i huvudet så vi i morgon kan argumentera tillsammans med Robban och Thias. Robban bestämmer ju sen.

Hemma igen borde jag få proven fixade och förhoppningsvis se Azerbaidzhan gå till musikfinal. Hoppas de vinner alltihop... Vore fantastiskt att tvinga hela europas truddeluttfolk till den där hålan. Dessutom är ju klockan där 2 på natten vid vår midnatt... Kul!

Har ingen ork för så särdeles mycket analys och debatt just nu. Det verkar kommentatörerna ha märkt. Alla ämnen finns dock kvar som vi lämnat dem. Kör på bara! Eller har ni gett upp? Eller har ni konstaterat mig som ett obotligt fall?

I helgen ska mina barn igen visitera vår boning. Jätteroligt. Då de dock skyr fotboll som bränt barn skyr eld får vi hitta lösningar för matchen på lördag.. DE kommer inte och heja fram mitt lag. Inte heller min fästmö som ska till Sverige. Hoppas nån kommer i alla fall... JAG kommer att vara där! Fast förhoppningsvis är det inte mig de kommer för att se.

Emma brukar ha sin hund med till morgonträningarna i baksätet. I dag kontrade Maiju och hade sin katt i sitt baksäte... Kati kollar förskräckt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Obotlig är i alla fall denhär flunssan. helvete. Kanske vi får en redogörelse för vad det är. Helvete alltså.



Åland ångar på och jag har en kommentar. Men den kommer först om ett par omgångar. Avvaktar alltså, typ.



Hoppas möten om hur man ska ordna verksamheten för M*K och Ö****s ledde till goda resultat.

2009-05-14 @ 19:28:25
Postat av: Anonym

Då väntar vi med spänning på kommentaren. Mötet var belysande jo. En par snabba lösningar och eventuellt nåt litet frö till långsiktigahet kunde uppnås...

2009-05-14 @ 20:15:48
Postat av: Max

Resten av sångarna får för övrigt gärna åka till Azerbaidzhan men må dendär flickan från Cypern komma till Helsingfors. JAU!





Tes**tar de**tta

2009-05-14 @ 21:40:52
Postat av: MV

Om du är intresserad på riktigt åker du dit hon åker:-)

2009-05-15 @ 07:01:59
Postat av: Max

Som till Azerbaidzhan? Allt har väl åndä sina gränser ;D

2009-05-16 @ 05:01:38
Postat av: MV

Love´s got no limits:-)

2009-05-16 @ 09:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0