Dagisregler

Eftersom jag nu är så på G med uppdateringar i dag slänger jag in ännu en...

På morgonträningen beordrade jag spelarna att i två grupper hålla bollen i luften. Alla kan väl "GRIS"-leken. Alltså tappar du bollen får du en bokstav. Först att bli gris förlorar. Nu valde man först GIRAFF, men det visade sig vara för långt. KATT blev det... Då grupperna hållit på närmare 10 minuter undrade jag om vi månne hade nån katt redan så vi kunde fortsätta med spelövningen vi skulle ta på slutet... Svaret blev att ingen ännu ens hade nån bokstav. Man följde nämligen DAGISREGLERNA!!! Noteras kan att åtminstone Emma, Kati, Ansku och Julia jobbar eller har jobbat på dagis. Säkert nån till också?! Adde, Limpan och Sigge går ju även de i grundskolan, som ju ibland tenderar att vara rätt dagislik..
Notera även att jag avbröt leken och körde igång 4v 2 spel i stället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0