Böter

Kan nämna att jag i går fick böter av laget... Orsaken var att min mobiltelefon pep. Det vill säga, jag fick ett sms av min dotter medan vi hade samling med laget förra veckan. Min ljudlösa inställning på telefonen funkar så att ringsignalen är helt tyst, medan sms ger ett litet pip. Detta för att jag ska uppfatta om till exempel någon av mina barn vill mig något. Då kan jag sedan läsa och eventuellt svara vid tillfälle. Nåja, detta strider nu då mot lagets interna regler och jag dömdes till böter. Noteras kan att jag betalade böterna dubbelt, eftersom detta kan- och kommer att hända igen. Så länge jag har minderåriga barn har jag inte min telefon avstängd, varken i skolan eller på träning. Att jag sedan inte nödvändigtvis svarar under lektion, träning eller match är sen en annan sak. Jag är dock inte i position att vara avstängd. Så bra lön har jag inte , tyvärr... Nåja. Rules are rules och jag kommer att betala varje gång det händer, men nu vet alla varför det händer också! Rak i ryggen och blicken fast fokuserad på... flaggstången typ...

I dag har jag en dvärghamster i klassrummet.... Dotter Linda ska ha föredrag och farsgubben ska förvara kreaturet... Kul. Efter jobbet ska målgörare Rufus (Jo, han gjorde mål i går!) få mer passande fotbollsskor. Farsan fixar... Träningen ska bedrivas med lite tempospel. Passande uppvärmning faller på min lott... Spännande då man egentligen kunde köra vad som helst som uppvärmning. Dock är det allra bästa, sett till det jag/vi vill uppnå, att lite variera sådant vi gör nästan varje gång... Jag kan utveckla och motivera även detta om nån vill. Men knappast vill nån. Jag kan även motivera GRIS-lekar under morgonträningar om nån vill, men knappast vill nån det heller... Låt oss säga så här. Jag tror vi har överraskande bra koll på läget just nu. Vi är i den nationella toppen och gör allt vi kan för att hållas där, samt att bli ännu bättre... Man kan lita på det och själv försöka göra allt ännu bättre (till exempel genom konstruktiv diskussion), eller så inte. Jag tror dock att det förstnämnda är det som leder längst..

Till sist hoppas jag även hinna uppleva någonslags familjeliv så där mot kvällskvisten... Duktigt mycket nu, med alla vitsord och grejer folk vill att man bara ska göra... Men. Efter HJK har vi helgen ledig. Då ska jag ut i skärgården UTAN DATOR i en par dagar... Wonderful... Ormar lär där dock finnas. bara att hoppas att de inte lurar en att äta nån förbjuden frukt, eller vad ormar nu gör enligt Böckernas Bok....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0