4 poäng

4 poäng är vår skillnad just nu till HJK. Honka ligger lite närmare. De är 3 poäng efter... Första halvlek i dag i soliga Bengtsböle blev just så desperat vi hade trott. Vi skulle framåt, framåt och framåt. I halvtid stod det 0-0 och då fanns det läge att lugna ner lite. KPV gick på knäna och vi skulle fixa segern med lite kontrollerat bollinnehav och rätt sorts offensiv. 5-0 blev det ju och då den övriga delen av ligan just denna helg bestämde sig för att bli jämn och oviss leder vi alltså nu inför Kristihimmelsfärdsmatchen mot Klubi i Helsingfors på torsdag.

Jag vet inte om jag borde tacka eller klandra min omgivning för det bemötande jag får... Sanningen är ju att jag är delaktig i nåt av det största åländsk idrott någonsin presterat. Vi gör redan rubriker på Finländska webbmedier och i viss mån även i pappersdylika. Då är det ju bra att man ser sin plats.

Utanför arenan har det jag gör ingen som helst betydelse. För exfrun hette det "halv åtta senast. Du hinner ju, jag kollade och såg att matchen börjar klockan fem!" Så sant förvisso. Av mina tre barn har ett frågat hur det gick i matchen efter att jag hämtade dem och då jag berättade att vi leder finska ligan lyssnade ingen riktigt eftersom diskussionen kommit in på annat, som till exempel om vi har chips för melodifestivalen. Härligt egentligen... Som jag tidigare sagt. jag lever ett liv där jag försöker tillfredställa alla jag har omkring mig på bästa möjliga sätt.  I skolan skiter man i om jag har köpt mat åt barnen eller ej. Hemma skiter man i var i ligan mitt lag är, bara jag finns och gör det jag ska göra (tolka inte fel, det är självvalt och bra). I ÅU skiter man i om jag har mycket jobb eller om barnen är ledsna för att jag är borta från nåt uppträdande på fyrornas föräldrakväll i Vikingaåsens lågstadium eller liknande. Alla skiter i allt utom det som gör dem glada. Och så ska det väl vara...

Inför matchen i dag diskuterade vi med Inger och Viveca om vi skulle ge relevanta uppvärmningsbollar till KPV eller de äldre träningsbollarna. Då jag drog till med "Gör det till din nästa som du vill att din nästa ska göra till dig" undrade man om jag är religiös... Min religiositetsgrad beror väl på vem man jämför med. Den helige Franciskus torde ha varit snäppet mer på G angående detta, men jag måste medge att repliker som evangelisterna lagt i munnen på snickarkillen från Nasaret faller mig i smaken. Han faller dock lite på att han dog för oss efter att ha sagt "älska din nästa såsom dig själv". Därmed valde han att älska andra mer än sitt eget liv... PARADOX!!!

Mina nästa som jag älskar har det i allafall bra. Barnen mina skrattar framför TVn och snart ska vi äta chips och heja på Finland. Sassa har varit med kompisar och shoppat och i morgon ska hon igen åka med kompisarna ut på landet. ÅU leder ligan, Finländsk fotboll går mot VM kval och EM slutspel. Släktingarna lever... Varför skulle inte jag då vara nöjd! Jo, jag är glad! Över alla de saker jag just nämnde! God natt!!!!!

Kommentarer
Postat av: Max

Synd att jag ännu väljer att tiga om det jag har att säga. Men det kanske blir intressant så ha tålamod.



Hurdana uppvärminingsbollar som helst kan man väl ge då laget inte har sina egna. Men ger man dåliga åt motståndaren så får man nog snabbt finna sig i att själv släpa med sig egna bollar också till bortamatcherna. Tur att du finns där som The Brain.



Fats av TiPS får ni väl antagligen stenar att uppvärma med oberoende. Typ.

2009-05-17 @ 04:20:47
Postat av: MV

Nåjoo. Och i reglerna sägs det dessutom att hemmalaget ska se till att motsvarigheter till matchbollar finns till bortalagets förfögande till uppvärmningen..



Nu förväntar jag mig en rikttig höjdare av Max då han väljer att tala:-)

2009-05-17 @ 10:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0