Skyttegravarna höll

Typ höll, jo! Vi slog Honka igen... Sanslöst och jag har ej mycket att komma med ens nu, följande kväll... Officiell rapport har jag fått skrivet... Finns på ÅU sidan. Här bara i bilder lite om i går!

Hett och hårt, i alla bemärkelser

Finlands just nu starkaste fotbollslag

I morgon kör vi arbetsvecka. Tidig morgon i Jomala och sen fyra hårda dagar med dem som inte spelar för Finland eller Åland.

Adde, hon är ju här denna vecka... Hittar ni henne? Och känner ni nån annan också? Nån läsare torde känna igen någon:-)

Och sen Öspelen. För en som aldrig upplevt dem är det svårt eller omöjligt att förklara... Här två bilder från invigningen i går.



ÅU spelarna hann ungefär till detta skede..

Detta är ungefär som OS. Morgonen inleddes med herrfotboll, Åland-Grönland 4-2, sedan har man följt direkta radiosdändningar med volleyboll, skytte, pingis, tennis osv, På kvällen var vi på friidrott.. Och PRECIS som då det är OS är ALLT intressant. Solen gassar, staden är full av solbrända förväntansfyllda människor från hela världen.

I morgon börjar Ålands damer sin fotbollsturnering mot Ösel. Det verkar dock som om jag missar många av damlagets matcher då jag måste prioritera annat för att hinna träna Åland United. Men förstå inte fel. Heja Åland!!!

Kommentarer
Postat av: elin l

yeey , jag känner igen linda (?) heter hon så? , anfallare i uusimaa lag 1 2008 . ?

2009-06-28 @ 22:27:16
Postat av: MV

Hon heter Linda jo... Men känner du inte igen dina egna lagkompisar från regionlaget då?

2009-06-28 @ 22:56:24
Postat av: elin l

näe? jag känner faktiskt inte igen nån annan :o

ganska dålig bild också . man ser inte ansikten så bra .

2009-06-28 @ 23:25:49
Postat av: eli

2009-06-30 @ 20:57:23
Postat av: elin l

oj . tom kommentar . men jag känner ingen siiri också

2009-06-30 @ 20:58:09
Postat av: MV

Bra! Netta då? Och så Juliette, som inte var med i turneringen, men nog på samlingarna inför och som gjorde mål mot Åland nu i Vasa?! Eller, du är ju aldrig nere och försvarar så:-)

2009-06-30 @ 22:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0