IFK och Östernäs- update

Kan meddela att IFKs damer vunnit i dag borta mot Häverödal med 7-0. Rapporterna gör gällande att Hannah och Jamppa gjort varsitt mål. I skrivande stund har jag ej mer info om den matchen, men det brukar komma ingående rapporter på hemsidan deras... Full fräs i alla fall för IFK. Grattis! Orka bara genomföra säsongen lika bra som ni börjat!

IFK gjort mål sommaren 2007. Bara Emma H är kvar i laget i dag av dem på bilden.

Sedan då Östernäs som spelade hemma i dag. På grund av Alandia Cup fick man lov att spela i Bengtsböle.. Jag hade en speciellt utsänd reporter på plats. Härav detta matchreferat.

Kl. 15.09:Efter ca 8 min har spelet varit på mittplan med ett visst övertag av hemmatjejerna i gröna tröjor.

Kl. 15.10: 9.min: Sigge har frispark. Mv räddar skottet. 10.min: Limpan fri med mv, utanför.

Kl. 15.12: 12 min: Limpan skott i bra läge, mv räddar snyggt.

Kl 15.21: 20 min: Mål av bortalaget. Ej rättvist.

Kl 15.24: Ajaj. I 23e Limpan skadad.  Frisparken ofarlig.

Kl 15.25: JAG FRÅGAR: Är skadan allvarlig?

Kl.15.28: Vet ej. Första rapporten säger en blånagel på stortån. Men vi återkommer.

Kl. 15.31: Limpan på plan. Ordnar hörna. Sigge slår den, ej bra. Blir kontring. Hemmatjej har svimmat!! Ser ej bra ut. Livat på plan. Kan vara allvarligt.

Kl. 15.33: Hemmalaget är skakat. 0-2 15 sek efter den allvarliga skadan. Ajajaj.

Kl. 15.41: 39 min. Sigge drar en fin frispark som mv gör en fin enhandsparad på. Synd, nära för hemmalaget.

Kl. 15.45: Halvtid 0-2.



Kl 16.50: Torsk 2-3...

Fler detaljer har jag ej ännu fått, men vi hoppas att skadan ej var allvarlig och vi beklagar hemmaförlusten.

Dessutom hoppas jag att alla spelare, från Åland och hela resten av Finland är i toppform för Distriktslagscupen som sparkar igång i morgon! Jag åker nu till Vasa. Lite tid här hemma med kvinna och hund ännu. Hälsningar till barnen och laget! Sköt om er! Meningen är att använda internet under turneringen. Om det ej går hörs vi kring midsommar!

Önskar även Finlands U21 herrar den bästa av lycka för EM slutspelet, som även det börjar i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0