Do you have what we in Sweden call skiftnyckel?

Eftersom jag inte kom på nån annan rubrik fick det bli en Lennart Bergelin klassiker... Fanns även ett annat citat om att duscha, men eftersom kvinnor och barn ibland läser dessa texter får de vara nog med denna..

Som läsaren märker håller jag på att gå in i en tunnel, som mynnar ut i Markusböle i morgon klockan 17.Jag vill så mycket! Nästan lite sjukt, eftersom jag, precis som gårdagens ass coach text berättar bara är en liten del av alltihopa och det är inte ens mitt fel om det skulle skita sig.. Jag bara tror, så starkt, att vilja och fokusering är vid sidan av just tron, de viktigaste faktorerna i allt mänskligt! Hittills har Åland United fått till ett enormt flyt, först genom "nyhetens behag" och sedermera genom flytets genererade mera flyt, på samma gång som vi är bland de mest vältränade lag detta land har sett!

Ska vår framgångssaga fortsätta bygger det hela, just nu, på tillit och järnhård tro. Tro att vi tillsammans kan vara starkast av alla! Tro att alla, spelare, ledare, ALLA gör allt de kan för att uppnå det gemensamma målet. Denna tro och denna känsla måste vara starkare än enskilda subjektiva känslor av något man inte riktigt kan peka på. Hur vi tränar, vad coacherna säger, vem som gör vad... Allt detta är oviktigt just nu! Det viktiga är att tro! Och om man tror handlar man därefter. En tillräckligt stark tro blir sanning! Sanna mina ord, som religionslärare vet jag sådant! Då är det allra viktigaste att "lämna allt och följa laget".. Skulle det bestämmas att vi övernattar i mittcirkeln i Markusböle utan tält, då är vi med på det och tror dessutom att det är bra! Då KOMMER det att vara bra!

I kväll tränar vi i Markusböle, precis som i morgon på förmiddagen... Passa, dribbla, nicka... Så klart har vi fokus på matchen... Och hej. Jag är inte dum! Jag vet att öspelen börjar. Jag har själv varit med de två senaste gångerna och vet att det är stort... Men nu har vi en viktig dag på jobbet! Och vi hatar oss själva om vi inte gör allt vi kan för den. Åker vi i diket, då åker vi med full fart och funderar sen hur vi nästa gång hålls på vägen... Bättre det än att krampaktigt fundera under färdens gång hur vi får upp ena hjulet  och sedan sakta sakta rinner ner...

Maiju och Anna i april.. I morgon igen, i Markusböle!

Sassa har bjudit folk på grillkväll i trädgården i kväll.. Hon vet inte vem som kommer, eller vilken tid.. Låter stabilt. Men korv går alltid ner och det kan vara riktigt trevligt att grilla ute en sådan här sommardag, faktiskt...

Sedan en liten historia om en liten flicka vi förritiden kallade Elin. På onsdagen var laget i behov av transport, då Öspelslaget hade separat samling. Thias och jag kom med våra bilar och körde damerna till och från samling. Då min bil åkt vidare och nästan kommit hem ringer telefonen. "Elin Lindström" står det i displayen. "Hej, har du min moppenyckel kvar i bilen?" frågar hon... Ingen moppenyckel stod att hitta... Torsdag morgon anländer Limpan till morgonträningen MED MOPED. Då jag undrade var hon haft nyckeln blev svaret: "Vet inte, men då Mamma hämtat mig och jag kom hem, då hade jag den i handen..." Tur att trafiken är säker..

Till slut ett stort tack till Maiju Ruotsalainen! Sedan du började dela ut vår post har vi fått fler tidningar än någonsin förut! Tack. Keep up the good work!

Kommentarer
Postat av: Max

The Artist har inlett ny karriär som trollkarl(...kvinna?) ?

2009-06-26 @ 15:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0