Diverse.. Och livet vinner..

Först kan jag berätta att jag lever, och är nöjd med det. Ibland kan det bli, efter läraravslutningar, så att man är rädd att man ska dö. Senare byts ångesten till en hysterisk rädsla för att inte dö. Trots en viss seghet kan jag i alla fall stolt nämna att jag inte haft någon ångest eller kallsvett under denna dag. Jag har till och med nickat vår Spider man boll med Sassa på gården... Värre var det med allsvenske Tommy, men även han torde vid denna tid nog vara tillbaka som en hel karl. En fullständig kroppsavslappningsbedövning var i allafall Örebrospelarens rehabkoncept med tanke på skadan och ledigheten. Inte dumt tänkt.

Robban påpekade att jag ofta lämnar bort en massa saker som borde platsa i bloggen. Jo, det händer ibland, dels till följd av glömska, dels av tidsbrist och prioritering... Inte heller i dag får jag med allt jag vill. Dock en par grejer från gångna dagar här:

- Jag översatte i hastigheten det finska ordet tahmea till sliskigt , innan jag kunde korrigera till seg som är det rätta. Därmed blev det så att Eves analys av vår första halvlek mot TPS kom att betecknas som "sliskigt spel".

- Då niondeklassisterna tackade sin skola vid dimissionen i går höll de ett tal. I talet tog man upp bla hur olika förväntningar på högstadiet hade uppfyllts. Gällande lärarna kom man i de flesta fall fram till att de hemska rykten som nått barnens öron innan de kom till högstadiet inte var befogade. Lärarna var ju trevliga typer som dessutom kunde sitt jobb, sa man. "Men Virta, han var precis så läskig som man hade sagt.." avslutade man dock. Gud va jag var stolt. Precis som Morbror Rainer och Moster Gunnel!!! Vi har det där i släkten att vara skräckinjagande!

Jees... Till Lahtis i natt då. Kuusysis hemsida meddelar att ett åländskt TV team kommer att filma.. Undras var och när det sänds. Att radion sänder direkt, det visste vi- 91,3... Och vill man lyssna på annat håll kan man få in Ålands Radio på nätet... Då allt låter så fint är det ju fantastiskt att vi då kommer att få klä om i ett allmänt omklädningsrum i en tennishall ett hundratal meter från planen. Det finns inga lediga omklädningsrum på stadion för Damligan har man meddelat. Där spelas boboll nämligen... Ja, ja... Spelarna verkar inte vara skärrade, men så här på privat blogg kan jag väl tycka att det inte är mer än rätt om nån anser att damligan kanske kunde skärpa sina krav, eller åtminstone ta i om någon klubb så här missköter sig! Nåja, inte har vi heller allt mjöl vitt i vår påse, men liiiite kunde man väl ändå försöka tycker man.. Nåh. Extra skönt då om vi skulle lyckas vinna.

IFK damerna älgar på. 10-0 i dag på WHA. Så gott som hela ÅU fanns på läktarna och svenskorna hade gjort finska flaggor och hurrade högt för Jamppa som faktiskt spelade 90 minuter. Fantastiskt. Även Jode och Julia spelade och fick sig behövliga matchminuter för fortsatt träning och utveckling. Hyvä hyvä..

På tal om hyvä hyvä så borde man ju heja på Finland nu... Men då jag ju inte ännu fått Canal+ fixat så blir det bara att knäppa händerna och hoppas att Uvarna våra gör sitt jobb!

Hund har vi också fått i dag. Bella, som även tidigare varit gäst hos oss, bor nu i vår lägenhet ett antal veckor. Ingen vet hur många, men ... ett antal... Kul hund, men hon har mens.. Eller löper, eller vad det nu är.. Nånslags blöja ska hon ha och jag begriper ej mycket. Kvällspromenaden lär jag i alla fall ha på min lott, precis som morgonpromenaden. Men i morgon är man ju på färjan och senare i Lahtis... Hoppas läsarna vill lyssna hur det går för oss i morgon klockan 13.00...


Det är så spännande

Och så blir man så glad då det går bra

Kommentarer
Postat av: Max

Ser du inte Finland på TV Viisi?



Gällande bedrövliga förhållanden gällande matcher (och utpressning gällande på vilken plan man skall spela) så blir det väl inte bättre om inte klubbarna säger till och framför krav hurdana regler och sanktioner man önskar. Eller?

2009-06-06 @ 22:39:32
Postat av: MV

Har inte riktigt TV viisi heller... Och, jo, du har rätt. Så fort vi själva kan följa direktiven ska jag pusha för att vår klubb börjar härja:-)

2009-06-08 @ 10:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0