Den blomstertid har kommit

Skolan tog slut i dag. För eleverna...

Lite kvar nog här innan arbetet för nästa år börjar, men nu kommer jag att ha lite tid för arbetet även inom ÅUs sportgrupp, så där dagtid då jag inte dammsuger och diskar, vilket lär vara min primära uppgift hemma...

Även inom FBF kan det bli lite förändringar i rollerna... talade med Jaska i morse. Hans idé om arbetssätt var intressant, om än snäppet förvirrande... Bäst att vänta till distriktsturneringen i Vasa innan jag filosoferar öppet om vad jag egentligen ska göra. Jag är regional tränare, med flicklandslagets upptagning och utveckling, så mycket står klart... Var och hur samt med vem och när jag gör grejerna, det vet jag faktiskt inte. men i Vasa lär jag ha gamla goda uppgifter. Att studera spelare...

ÅUs träning i går blev ingen höjdare. Regn, blåst och styva ben... Min specialgrupp jobbade med varierande intensitet och skottövningen på slutet blev rentav dålig... Nåja. En "dagen efter träning" var det. Diskussionen om matchen var i alla fall ok tyckte jag och nu ser vi framåt mot söndagen och Kyykkä.. Robban är lite spänd eftersom vi ska spela i JARIS stad...

I kväll efter träningen blir det barnförbjudet. Läraravslutningsfesterna förläggs ute på stugor och långt bort från vanligt folk. Det finns orsaker... Målsättningen är dock att se IFK damerna med Jamppa, Julle och Jode i morgon klockan 14.

Wish me luck! Sassa har lovat köra, stackarn...

Eve och Ansku, här mot HJK-Back, förbereder sig att ta sig an Kuusysi.

Kommentarer
Postat av: rebecca

jag vet att du kommer sakna mig!

och tack till det finfina betyget i religion, må gud vara med dig :D

2009-06-08 @ 22:53:32
URL: http://rebeccaste.blogg.se/
Postat av: MV

Så ock med Din ande!

Höddu. Om du måste tacka för ett vitsord har jag gjort fel! Jag försöker ge de vitsord jag ser som rättvisa.. Men kul förstås att du är glad och god... Vi lär synas!

2009-06-08 @ 23:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0