Blandad kompott

Denna dag blir ett riktigt uppsamlingsheat inför nästa vecka. Jag menar, i dag har vi helt ledig fredag, utom ni stackare som sitter och jobbar alltså... Från och med måndag kör ÅU igång hösten. Eftersom det knappast är hemligt tänkte jag beskriva den offentliga arbetsveckan (alltså de tider laget är samlat). Förutom dessa gör ju spelarna egna träningar och alla tränarna samt ledarna olika typer av bakgrundsarbete..

Måndag: Kvällsträning 17.30
Tisdag: Morgon 7.30 och kväll 17.30
Onsdag: Frivillig morgon 7.30 och kväll 17.30
Torsdag: morgon 7.30 och kväll 17.30
Fredag: kväll (öppet, men antagligen 17.30)
Lördag: Match mot NiceFutis 16.00
Söndag: Ledigt igen

Därmed blir detta ju den sista "semesterdagen" denna säsong. Jo, lördag och söndag finns ju, men det är ju helg ju...

I går fick jag den stora glädjen att umgås och sparka, samt volleybolla boll med honom här:

Hur jag än sökte hittade jag ingen bild där han inte grimaserade...

I dag, bara jag bäddat och typ tvättat mig kommer jag att besökas av en ung man som vi hoppas ha glädje av på damfotbollssidan längre framöver. Ängla-Kent är ju aktivist på pojksidan men har redan vid en par tillfällen varit med oss i Åland United och liksom känt sig för. Nu hoppas vi kunna engagera honom ytterligare under hösten vid några tillfällen  och sedan, om det blir så , ännu mera under tider som kommer.

Kent driver även i år ett korplag och han tror att jag ingår i detta. Senast i går tackade jag min vana trogen nej till match. Hoppas han visar sin storhet som människa och låter bli att tacka nej till oss. Åtminstone ska vi tillsammans studera mittbacksageranden och öppnande passningsvägar under nån timme här denna eftermiddag.

Är detta en man vi vill ha in i damfotbollen? Jag tror det! (Ängla Kent är han i mitten)

Dessutom är detta säkert dagen då jag igen klipper gräs.

Grannarna kom hem i natt... Och jag har ju lovat klippa gräs, så...

Jaahapp. Rocka nu inte bara Off Åländsk damfotboll! De som är kvar i Norge! Today´s the day! Slå knut på Sverige! Snälla! Det vore så jättejätte skönt.. Liksom på ett perverst lillebrorsaktigt sätt! Gör det damer!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0