Back on track!

OK. Nu blev det bättre!

Ibland kan lite hat och "visa gubbjäveln" vara riktigt bra... De som ville visa gubbjävlarna gjorde det och de som annars bara var fokuserade var det också. I dag såg vi igen ut som ett fotbollslag. Onödigt att gå in på varför och vad och hur och hans mosters kusin med mera. I grund och botten är det jag bryr mig om att vi gör det vi ska, så som Robban vill ha det, För han är den som bestämmer. Går nåt tokigt är det hans fel och han som ska bytas ut. Mitt jobb är att hjälpa honom komma åt det håll han vill. Spelarna är verktyg. men som alla levande ting är de själva utrustade med mänskliga egenskaper.

Precis som med vilka elever eller spelare som helst är det helt onödigt att gå in i "du förstår det sen då du är lika gammal som jag" diskussioner. Sen då de är lika gamla som jag förstår de det ändå... Nu ser vi fram emot Ilves på lördag... Passande nog får vi gäster i morgon som kommer för att bevista bröllopet... Från Tammerfors... Gäller att tassa lätt på tå då med alla hemligheter vi döljer under våra mantlar.

Jomala i gryningen då! Nice and easy skulle engelsmannen säga...

Kommentarer
Postat av: Anonym

så du utnjyttar alltså barnen eftersom det e dina "verktyg"?

2009-08-14 @ 22:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0