Att vara eller inte vara.. Rätt eller fel, eller ingendera..

Inne på jobbet snabbt efter morgonträningen.

Måste snabbt konstatera att jag tycker den träningen vi bedrev denna gryning var bra! Enkel jogging/teknik och basic bollbehandling. Så här föreställde jag mig morgonträningarna då de kom på tal förra hösten då jag introducerades i ÅUs verksamhet inför kontraktsförhandlingarna.. Inte för att vi haft så dåliga morgonträningar annars heller. Tvärtom! Det vi gjorde i dag motsvarar i alla fall det jag tror morgonträningar långt är till för i lag som tränar så här pass mycket och kvällstid... Vi får se hur vi fortsätter, men Robbans upplägg i dag tjänade såväl spelarna som helheten!

Man märker för övrigt att vi är inne på andra halvan av säsongen. Lite små skavanker här och där kommer fram. Man vill ofta jättemycket och så tar det ont.. Dessutom har ju träningen lite ändrats sedan i våras också. Mycket mer tempospel och tvålagsmoment över huvudtaget. Därmed har vi också fått en del av de problem vi slapp väldigt långt under våren. Ofta kan en rätt gjord helhet med mindre konkreta moment vara effektivare än en samling roliga äventyrsgrejer som får en att skratta.. Så länge laget vinner borde det säkert på denna nivå vara en drivkraft i sig. Samma sak på vilket jobb som helst. Oftast har man ju roligast med kollegerna i pauser eller före och efter själva jobbet.

Lite utmaningar i dag: Om en halv timme byter jag telefonoperatör. Telefonen ska i sär och ihop.. Med mina fingrar... Gäster anländer som sagt. De ska ha mat och dryck samt trevligt sällskap. Eftersom jag är på träning hela kvällen och Sassa somnar då jag kommer hem får vi väl köra i pass...

Frida var i tidningen i dag (Nyan). Ansku hade också varit förstod jag om allt bara gått enligt planerna, men nu gick det inte... Nåja, nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Rösten från öster

Jag var inte i tidningen

2011-11-28 @ 08:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0