Ungern i dag!

Och Becci startar... Förstår jag 4-1-4-1 grunduppställningen rätt så kör hon högerytter... Jaska har varit och ritat upp nåt, gissar jag:-)

I Kendo möter Finlands gubbar Norge om nån är intresserad... Jag kommer antagligen att åka en sväng till Jomala och kolla in seriefinalen i damfyran i alla fall... Kul med en toppmatch i första omgången... I fjol lyckades vi ta ner Upplands-Ekeby två gånger... Nu hoppas vi att trenden håller i sig! Heja IFKs damer!!!

Här sätter Sandra 5-1 i hemmamatchen mot U-Ekeby förra sommarn...

Kommentarer
Postat av: Max

Dags att fråga Azerbaidzhan och Ungern hur de gör? Varför lever vi i ett pepparkakshus?

2009-04-25 @ 18:44:19
Postat av: Anonym

Med Ungern vet jag inte, men Azerbaidzhan satsar på en liten liten professionell elit som får all uppmärksamhet av det lokala förbundet. Nån egen liga har man inte där för damer... 1-0 slog de oss i höstas. Ungern tog ju det med 2-0...

2009-04-25 @ 22:19:22
Postat av: Max

Tunn elit eller de enda som typ spelar fotboll?

2009-04-26 @ 03:19:59
Postat av: MV

Ungefär de samma... De enda flickor som av religiösa och traditionella skäl får spela för sina föräldrar ges elitträning och de bäst lämpade spelar i landslaget... Tror det är lite som de rumänska gymnasterna förritiden..

2009-04-26 @ 08:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0