1-0, 0-2, 4-1

Rubriken innehåller tre matchresultat från i går.

1-0 var IFK damers segrsiffror mot Upplands Ekeby. Såg själv endast första halvlek, men den var i stort spel mot ett mål... Bortalagets.. Upplands Ekeby hade bland de segaste offensiva spelare jag sett och IFK var det klart bättre laget. 0-0 stod det i halvtid då jag var tvungen att lätta ankar från soliga Vikingahallen... Fick sedan höra att Lisa Klingberg gjort 1-0 och att det blivit slutresultat. Grattis då IFK. 3 points i inledningen... Lagets enda mål, enligt laget självt, är att vinna serien och stiga. Då är 1-0 precis vad man behöver... Slutar varje match i år så, så klarar man sitt mål! Adde gled omkring ute till höger och hade lite svårt att komma till förutom då hon bestämde sig för att gå själv... Tempo tempo, gör allt i så högt tempo du kan... Det har vi sagt. Bra att hon får läge att testa sitt spel i så många olika sammanhang. Under de många år hon har framför sig kommer allt att formas till en erfarenhet och ett kunnande som kan bli värdefullt för hela Finland om det riktigt vill sig!

0-2 var U19 landslagets förlustsiffror mot Ungern.. 0-1 på straff och 0-2 på hörna.. Och goodbye EM slutspel... Har ju inte sett nåt annat än hela första kvalet i höstas och sedan en av träningslandskamperna inför mot Ryssland, förutom då att jag var regiontränare i denna åldersklass, så jag ska väl inte ta mig för att analysera nåt jag inte vet så mycket om... Det jag vet är att Becci fick sin första 90 minuter för Finland och att såväl Azerbaidzhan som Ungern och Spanien vunnit oss, medan Tjeckien, Nordirland och Ryssland förlorat i denna åldersklass under detta år... Jag skulle ändå inte gå hela vägen och förklara oss som ett större fotbollsland än Ryssland eller mindre än Azerbaidzhan på basen av dessa siffror... Det som Kipe (Anne Parnila) säger på FBFs hemsida får räcka för mig. De som inte förstår finska får ifall ni är intresserade be mig översätta, så har ni hennes åsikt här i morgon.

Startelvan mot Ungern

4-1 sedan var IFKs F95ors segersiffror mot sitt svenska seriemotstånd Vet faktiskt inte vem det var, men i Uppland torde föreningen höra hemma. Limpan, alltså The artist formerly known as Elin meddelade att hon gjort ett mål, spelat både ute till höger och på centralt mittfält. Och hör och häpna! Hon tyckte det var KUL att testa olika positioner då hon spelar i olika lag. Vi blir alltid äldre och mognare... I mitt fall vet jag inte om det är bra, i Limpans fall är det kanon! Så ska man ta det. Snart blir det nog matcher i nåt damlag också. Där tränar hon ju!

I dag spelar Östernäs. Heja heja! Ängla Kents änglar tog en inledningsseger de med. Kul.

Nu blir det att fixa till lite middagspizza för hela min familj här... Inte helt fel, de underhåller sig med att spela dåliga Idolsclip på youtube... Och de spelar dem högt! Dessutom har jag slagit Sassa i bröstsim, fast hon har mycket större bröst än jag! Så det så!

Becci SPELADE på högerkanten...





Kommentarer
Postat av: Lotti

Hej! Var har du hittat den spelbilden? Jag vill också ha:-)

2009-04-26 @ 16:13:21
Postat av: MV

http://www.noilabdarugas.hu/index.php?ugras=galeria&katszama=2203&mod=kategoria&nyelv=0

2009-04-26 @ 21:28:15
Postat av: Lotti

Tack! Jätte-kul att se.

2009-04-26 @ 21:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0