Att komma ifrån sin inre Juventus

I morse då jag, efter att ha fått upp Edit, sökt Bosse utan att finna honom och hämtat upp spelaren Sara till skolan, steg in i mitt klassrum såg jag direkt en tutt. Alltså inte ett naket bröst utan helt på finlandssvenska en sugmojäng för babysar. Sally hade lämnat sina spår efter i går.
 
Själva mötet gick faktiskt jättebra. Sally upphittades ur sin moders famn i Vikingahallen då jag i sporrsträck återvände efter min in out visit i Eckeröhallen inför träningen och direkt efter vårt kollegiemöte. Sally fick åka upp till klassrummet och föräldrarna som fanns på plats visade stor förståelse till min lättnad. Sally själv pratade inte så mycket, men man tolkade det hon sade till "Manchester United"... Jag vidhåller att hon sade "Juventus" jag... Till Gotland ska vi tydligen med klassen i augusti, passligt under Damernas Ligas landslagsuppehåll och en mamma som i sin, eller kanske på grund av sin frånvaro valdes till ansvarsperson för kakförsäljning bekräftade i morse att hon väl får göra det då...
Sally kom på föräldramöte iförd sin volleybollsupporterdräkt. Fru Kickan kom hem tillsammans med Edit vid halv 9 tiden. A-laget vann, till all lycka får man väl säga. Fru Kickan som spelade för B-laget var ändå nöjd över sin första matchinsats på ett och ett halvt år ungefär och Edit var extra nöjd för hon hade fått följa matchen från bänken och hade skrivits in i protokollet som "Assisterande tränare". Även Pärla hade varit med. Hennes titel i protokollet sägs ha varit "Matchläkare".
 
 
Alla hjärtans dag firades det i skolan. Jag falerade i min uppgift att skriva ett kärleksbrev till klassen. Det kändes i mycket som att det skulle bli fel i olika dimensioner om jag gjorde det. Däremot spelade jag Robin Hoodsången och You´ll never walk alone för dem medan de mumsade i sig choklad, kokosbollar och allt möjligt sådant som skolan bjöd dem på passligt före lunch. Att inställningen till människor är avslappnad och fin vittnar kanske de pappershjärtan jag faktiskt fått under dagen. Kollegan C gav mig ett där det står "Du rockar", kollegan L ett där det står "Kram på dig sötis"... Två damer som absolut ville att jag skulle nämna deras namn, men jag här sträcker mig till bokstäverna F och T lämnade två stycken till mig där det stod "Du är betydelsefull" och "Puss&kram skumbanan". Detta får mig att dels älska denna generation som faktiskt vågar ha roligt på rätt så oskyldigt sätt och dessutom att minnas att jag inte har skaffat nåt alls åt mina kära... Ännu får väl tilläggas... Kanske...
 
Magister Sviberg fick sig en sms i går och sade sig bli glad. då han sin vana trogen hade missat Juventus-Tottenham annars. Hoppas han är nöjd nu, för matchen blev ju väldans underhållande om man gillar sådant där. Det svängde och dundrade. På 8 minuter hade Juventus tagit ledningen med 2-0 och det kunde ha blivit ett till om Higuain, som redan gjort två mål hade satt sin andra straff och fullbordat en äkta hattrick. Det blev istället en Juventusreaktion av det hela. Allegri satte laget i position och man satsade på sina beryktade kontringar. Tottenham gavs mer och mer bollinnehav allt högre upp i banan och det liksom svängde över. Allegri litade på att Juventus reder ut det, eftersom de är Juventus. La veccia signora brukar inte vara vacker, men effektiv. Man håller sig nära sin egen trygghetszon och blixtrar till i farliga attacker då det finns läge, men också då man känner att man kan fånga upp ett misstag... Jag kom fram till att det är så jag kanske lever för det mesta. Därmed finns möjligheten att lyckas, få möjligheter att totalt misslyckas, men störst sannolikhet att hamna mitt emellan. Om man vågar bekämpa sin inre Juventus kan man göra storverk, men också bli totalruinerad... Jag tror jag satsar på att hålla Juve levande inom mig och satsar på att skärpa till mina kontringar lite bara...
Pizza Higuain gjorde ett riktigt konstmål i går kväll och sedan ett till på straff...
 
 
I kväll är det bland annat Real Madrid- PSG... Tror det kan bli den matchen på Bergshöjden 15s TV...
 
Nu ska jag se om jag får tag på Bosse. Sen ska jag via en butik och hem. Fru Kickan har träningar och jag ska se vad jag får gjort så jag kan åka ut på ÅUs dito i morgon...
 
Glad Alla Hjärtans dag till alla som vill ha en glad sådan! Mat-Inger bjöd på den godaste blomkålssoppan någonsin. Den bestod av pommes frites, schnitzel och bearnisesås. Fortsätt med sådana soppor du!
 
En sällsam känsla har dessutom börjat göra sig till känna. Lite ont i halsen har jag... Det var sällan jag har den äran... Säkert bara nåt att sova bort, efter matchen i kväll! OS mest blåser bort det. I dag mest curling vad jag har sett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0