Superduper jo

Jösses vad det blev fyrverkeri i går. 8-0, som på "gamla goda tiden". Anna Signeul har ett jättebra facit på sina ÅU matcher. Två har hon sett och bägge har vi vunnit med just 8-0. Kom ofta och titta Anna!
 
Även självaste Fru Kickan, samt Pärla och Gurkan hade tagit sig till läktaren. Edit var med så klart, hon skulle ju "uppträda i halvtid".
Lisa slet och brottades. Sen kom Sarah in och plupp, plupp , plupp var det hattrick, fast Jonas på Ålandstidningen får hatbrev av läsare om han använder uttrycket. Nu har vi i alla fall en Damernas Liga 2018 att se fram emot. Bättre det än att inte ha det.
 
 
Förutom matchen, som nog tog upp mycket utrymme i mitt huvud, min själ och min stackars stora kropp på basen av värken jag kände i morse, gällde det ju att få Anna presenterad för tre medier och ett 20 tal intresserade ledare och sedan då få 100 talet flickor att ställa upp rätt i halvtid. Tidigare år har Annica skött denna presentation. Jag kan erkänna att det kändes bra då jag fick se planen fyllas av fotbollsspelande flickor i halvtid. Jag hoppas att publiken och allmänheten också fick en bild av vad Åland Uniteds kärna är. I dag har våra ägarföreningar möte och det de tar ställning till är om de vill äga oss som vi är.
Jag undrar hur svårt det kan vara att förstå att jag faktiskt tycker att alla de här, från IFK, IF Fram, JIK och Åland United som fanns med oss på planen i går är mina/våra egna. Edit är förstås min egen och hon var fin i sin lagdräkt och sitt kaninarmband, men faktiskt alla, som B-flickorna som här går förbi och IFKs F06-07 som kommer därefter.. Försök förstå det i alla fall kära ägarföreningsrepresentant. Det fanns flickor med i går från alla föreningar som har flickspelare i sina led, förutom IFFK som kanske inte hade fått till att anmäla sig bara...
 
 
Efter skolan har Nya Åland, Herr Landshövding, Maiju, Samuel och Fru Kickan talat i telefon med mig. Och så ringde Minttu... Hinner jag prata frågade hon... Nåjo. Det brinner i många knutar nu, kan ni tänka er.
 
Vet ni förresten hur man gör om man vill göra ett automatiskt e-postsvar för min Pappaledighetstid på min hotmailadress? Jag tänkte göra till andra som andra gör till mig i juli.... Vara borta!!! Dessutom går mina tankar till min son som precis denna vecka inleder sin första provperiod i gymnasiet. Kom igen bara! Det blir bra!!!

Kommentarer
Postat av: Fellis

Det är väl tyskarna som använder "äkta" hattrick för någon som gör 3 mål i rad i samma halvlek utan att mål görs däremellan. Sedan finns också "perfect" hattrick... Hattrick kommer väl ursprungligen från cricket av alla sporter.

Svar: Så är det säkert. Det måste ha varit en tysk cricketentusiast som ringde Ålandstidningen...
enligtvirta.blogg.se

2017-09-25 @ 18:37:11
Postat av: Fellis

Då förstår jag att hen är upprörd. Tysk cricket är ju på ungefär samma nivå som finsk (herr)fotboll.

Svar: Kan man vara utanför de 100 bästa i cricket?
enligtvirta.blogg.se

2017-09-26 @ 04:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0