Så kom explosionen

Måndag och klockan 15. Det är då det händer. Mitt i allt öppnas kranen och in rinner massvis med meddelanden om världens gång. Nu vet jag bland annat att Nye kollegan L anser att elevrådsmötet funkade fint. Det tror jag, eftersom de oftast gör det. Precis som han sade är det ofta lättare att bedriva möten med ungdomar än med vuxna, till exempel föräldraföreningen. Jag håller med och tror han vet vad han talar om. Jag vet att vi tydligen ska fördela hytter på färjan i november tillsammans med Godby Högstadieskola... Detta kom av ett företag som inte kunde boka om vår resa i augusti, eftersom allt var klart... Herreje vilka amatörer...
 
Jag vet att Marjukka har sammanställt de lag som ska finnas på plats på söndagens flicklagspresentation. Alla är med, förutom JIK som säger att det är för sent. IFFK har ej anmält, men jag tror nog nån kommer... Fem människor förutom 2 mediers journalister vill träffa Anna Signeul. Det känns som om det ska gå att få att funka det här, bara JIK reser sig ur diket och IFKs allra yngsta också kommer och så då IFFK...
 
Ytterligare vet jag att ingen ligaklubb har anmält en enda representant till arbetsgruppen som ska jobba fram eventuella ändringar i det framtida upplägget för Damernas Liga. Vid midnatt ska kandidaterna (vi har två stycken mandat i gruppen bara vi utser nån) vara inlämnade. Svårt med noll då. Jag kan inte göra detta själv nu, tyvärr. Med cupen fick vi visst framgång har jag fått höra....
En kollektiv IK Myran vurm har även nått mig, med start i går kväll. Sedan, i morse och under dagen har vädjande och tipsande meddelanden om IK Myran som gör så mycket mål i Damettan kommit. Allie Stephenson har gjort 17 mål jo, men hon är långtidsskadad. Chelsy Swackhamer, som varit i Nedervetil en tid redan har gjort 10 mål... Dessa är något av nationalklenoder i Österbotten och självklart har vi koll på dem, medvetna om att amerikanskor är dyra hur vi än vrider på saken och dessutom är detta division 1. Inte sagt att det inte kan vara relevant, men just nu är nog IK Myrans spelare helt inne på att jobba mot ett eventuellt ligakval, eller kanske till och med ett direkt avancemang ifall TiPS skulle stippla...
 
 
Jag vet även att Blobben mår bra, för det skrev Fru Kickan till mig. Jag hoppas att Edit mår bra för hon ska på volleybollträning.
 
Jag lär se trött och sliten ut enligt kollegan Lina. Hon ser själv inte alls trött och sliten ut, så vi kompenserar väl varandra.
 
Då jag skulle undervisa en sjua om Romarriket ställde jag en lite ledande fråga. Jag ville veta vem man tänker på om man bara vet en enda Romare... Svaret är ju givet inte sant? Vad svarar ungen? "Brutus".... Då jag försökte komma vidare genom att säga att personen jag är ute efter är han som blev mördad av just Brutus fanns det ingen alls som kunde hjälpa... Då jag till slut fick vråla CAESAR för att de skulle fatta vem jag pratade om blev svaret ett lakoniskt "aj, är han romare..."
Vet ej, men någon sån här tänkte de säkert på...
 
 
Iväg till Hammarland nu och hem för att igen ta upp kvällslufstraditionen. Mat-Inger går på ledigt i dag. Jag har lovat skicka bilder då vi alla har mössan på i matsalen!

Kommentarer
Postat av: Fellis

Även om du inte kan så borde ÅU ändå anmäla en kandidat till arbetsgruppen.

Svar: Jag är ordförande, så jag ser till att ligaföreningens ord kommer med.
enligtvirta.blogg.se

2017-09-19 @ 08:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0