Om nån undrar vad vi gör...

Tisdag och nyheter avlöser varandra. Ingen Blobb ännu vad jag vet och jag skulle nog veta ifall det hade kommit nån.
 
I fyra dagar har jag vetat att Maiju inte förlänger avtalet med oss. Nu går vi vidare, eller först till slut och sedan vidare. Klubben finns kvar och spelet, samt människorna. Detta är ingen kris, utan evolution. Jag sitter i mitten och dirigerar åt olika håll. Ibland fel, ibland rätt. Ibland tror jag att jag dirigerat rätt, men då finns det många som tycker det är fel.
 
Om ägarmötet i går kväll som skulle bestämma framtiden för Åland United vet jag i princip ingenting. Ägarföreningarna har beslutat något, men vill inte att vi som jobbar med det ska veta något före protokollet är underskrivet... Statshemligheter kan jag tänka mig.
Se hur vi håller på i matsalen nu när Mat-Inger är borta. Ingen ordning alls.
 
 
Tidigt på jobb var jag. Mitt första elevvårdsmöte på 21 år... Sen har lektionerna och telefonsamtalen bara haglat in. Jag ska föra Edit på dans, sen hoppas jag att Fru Kickan kan hämta hem henne så jag hinner ut till träningen och eventuellt svara på frågor...
 
Ett avtalsförslag till vår nästa huvudtränare har jag skickat. Jag vill bara ha detta klart innan Blobben kommer, samt lite spelare vi borde säkra upp... Sen förstås de lite över 60 lektionerna som borde planeras.
 
Jag har skrivit ett automatiskt e postsvar mellan den 3 och 18 september som skickar alla vidare till Ted i Åland Unitedärenden... Undrar vad Ted tycker om det?
 
Få se om Rufus ska dyka upp i dag mitt i provveckan. I varje fall ska jag vara tillbaka här i skolan i kväll för sjuornas årliga stora föräldramöte. Sen behöver Magister Sviberg också smsas så han inte bara missar Dortmund- Real Madrid i kväll.

Kommentarer
Postat av: Mat-Inger

Men ....är de bara du som vågar ha keps på dig ?? Men vänta du bara 😀 Men Niklas Vad har jag sagt om telefonen vid lunchen ??
Men vänta ni bara ....jag kommer tillbaks så småningom. Då blir de andra bullar 😉

Svar: Blir det bullar? Va bra!
enligtvirta.blogg.se

2017-09-26 @ 11:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0