I väntans tider

Inget är som väntans tider. Just nu väntar jag inte bara på att Blobben ska födas, vilket kan ta 1-2 månader om det vill sig, men också 1-2 dagar. Jag väntar även på att Fru Kickan kanske ska informera om jag ska hämta Edit eller inte. Meningen var att hon, Edit alltså skulle hämtas direkt nu och föras till dans. Ett meddelande kom dock om att dansen var inställd, tränaren sjuk troligen och att Fru Kickan skulle hämta. Jag skulle då åka till träningen och komma hem så att jag skulle kunna assistera vid en fotograferingssession i Kastelholm. Fru Kickan ska fotas nämligen. Nu fick jag då höra att jag inte behöver komma till fotograferingen i alla fall och att Gurkan hämtar Edit, tillsammans med Pärla och att jag därmed kan åka till träningen utan stress. Detta har nu utvecklats till att jag ska vänta och om jag får besked om att jag inte behöver hämta Edit så kan jag åka till träningen, annars ska jag hämta Edit och... ja hon får väl komma med då. Dessutom tror jag att Rufus kommer att komma och vilja ha middag, som jag i min tur inte riktigt vet vad är eller om det finns då jag väntar på information härom. Sanningen om tillvaron är att jag faktiskt inte vet vad som kommer att hända och vem som ska göra vad, men att jag om jag väntar lite nog kommer att lösa allt. Jag tror bilen behöver tankas också.
 
I går kväll var jag på föreläsning och möte med regiontränare Marko Johansson. Jag ides inte berätta att jag själv varit Västra Finlands regiontränare och ännu mindre att det är ungefär samma saker han sysslar med som jag gjorde då, fast vi hade samlingar i Raumo, Björneborg och på Åland förutom Åbo som han uteslutande kör sitt race ifrån. Jag fick också veta att ingen riktigt visste hur verksamheten är uppbyggd och ännu mindre skillnaden mellan distrikts- och regionverksamhet. Efter mötet tror jag att vi i alla fall vet vem vi kan fråga, ifall ingen vill fråga mig då, för jag tror jag vet... Det är lite annorlunda än på min tid och lite sämre för Åland. Dock är det fler heltidsanställda fotbollsproffs med än det var då och det är ju bra förstås...
En liten sak hände i mig i går i alla fall. Jag kände en längtan tillbaka in på planen. Det behöver nödvändigtvis inte vara ett A-lag... Ett flicklag eller utvecklingslag går lika bra. Måste bara hålla mitt jobb flytande så att klubben min finns kvar. Sen, då Blobben är 10 kanske det kan vara dags... Längtar redan!!!
 
 
Utveckling sker i väntningen. Fru Kickan meddelar nu att hon och Gurkan varit i kontakt och att Gurkan antingen hämtar eller så inte... Gurkan själv svarar inte då jag försöker anropa. Bilen kan jag säkert tanka ändå och det sägs finnas lasagne och mikropizza ifall Rufus kommer hem och ingen är där, vilket vi ju inte heller vet hur det blir med...
 
I kväll är det stor kväll för finländsk bollsport. Susijengi klockan 19.30 och Huuhkajat klockan 21.45.
Bröderna Markkanen bjuder oss igen på sin repertoar. Eero missar målchanser och Lauri dundrar in poäng...
 
 
Sen ska det vara egyptentävling i skolan i morgon också. De skrämda barnen i 7E märkte 15 minuter före dagen var slut att det var allvar och att de faktiskt måste vara färdiga om de vill hinna med bussen. Den sista som löpte i väg sade något om att "ha en trevlig kväll..." Undrar om det var till mig? Barnen blir allt mer och mer väluppfostrade tycker jag faktiskt.
 
Middag vore inte helt fel faktiskt efter den vegetariska lasagnen Mat-Inger bjöd på. I går hade jag henne faktiskt som gästföreläsare i klassen. Hon fick 10 minuter att prata om vad hon ville. Hon föreläste om matlistan. In Mat-Inger we trust, som jag ju brukar säga!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0