I Österbotten en stund ännu

Eftersom jag precis fick till en liten wifiöppning, cirka 25 minuter innan bussen går, förutsatt att Magic Jim vaknar på bakbänken som han sade sig lite värma upp, och efter att ha testat på en "Spicy Göran" kring torget där jag tillbringade min sista natt som spelare i Division 1, precis som vi konstaterade med min gamla lagkamrat från den tiden Pete, som precis gick förbi här i hotellaulan, skriver jag en rapidsnabb betraktelse med tre poänger.
 
1. Vi vann i dag! Både Åland United och Finland. Det är värt att vara glad för oavsett hur det såg ut. Som Marjukka sa: " I am so happy that we vittu won..." Och som vi konstaterade, vi borde göra det oftare. Detta gäller både Åland United och Finland.
        Det var Jenny Danielsson och inte Isabella Mattsson som gjorde 1-0 till oss... Isabella är nog värd ett mål hon med för alla sina försök och hennes i min smak väldigt komplexa och uppoffrande spel i dag. Nån har tryckt på fel knapp och statistiken haltar. Dessutom utjämnade JyPK på övertid mot ONS och ett väldigt tacksamt 1-1 blev resultatet i Uleåborg.
 
 
2. Basketlandslaget kämpade och kom nästan fast Slovenien. Sen gick lillebror Markkanen (Storebror missade en klar 1v1 chans med Islands målvakt i Tammerfors i dag) och tappade bollen och Slovenien kunde sätta spiken i kistan med 3,1 sekunder kvar. Unge Markkanen jobbade för att få till en trepoängare men stukade foten... Bra kamp och korgboll är ett stort spel det också.
 
3. Dagens negativa insikt är hur illa jag tycker om då folk försöker informera andra om vad man ska tycka om olika saker. Folk tycker och känner väl som de vill. Detta gäller idrott, kärlek, politik och i allmänhet allt som kan förknippas med människor. Jag ska inte bestämma vad andra ska tycka och berätta för dem hur de ska tänka. Jag kan säga hur jag själv tycker och så ska alla få dra sina egna slutsatser.
Amen!
 
Nu till bussen. Hamburgarpaus i Björneborg vid 3 tiden typ... I morgon är vi hemma och före midnatt har jag även skrivit en sådan där liten matchrapport som bekräftar att Jenny gjorde första målet och att Isabella ändå spelade bra... Hoppas Magic Jim har vaknat. Han har även lovat sponsorera vår lunch på färjan i morgon, så vi går med liten vinst i alla fall, fast Kim Cederroos tycker att min negativitet förstör för hela föreningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0