Är tiden ur led, eller vi bara inte i tid?

I dag, då jag har min enda icke schemalagda lektion på schemat har jag bland annat kollat igenom min ekonomi. Jag kunde konstatera att jag dels måste betala tillbaka lite pengar till Åland United, eftersom Magic Jim sponsorerade lunchen i söndags. Sen kunde jag se att Forden hittills har varit mycket billigare i drift än Landrovern var. Ytterligare kunde jag se att jag kommer att vara skuldfri år 2032 ifall jag inte tar nya lån. Därmed är Blobben 15 år, Linda 36 år och jag själv 62 då det händer... Den där tiden de talar om, då man har lånen betalda och barnen ute medan man ännu tjänar pengar på förvärvsarbete kommer alltså inte att inträffa för mig, ifall jag inte då jobbar tills jag är 70 eller nåt, vilket ju är möjligt med nuvarande utveckling... Det där att Farfar och Morfar, eller Pappa gubevars alltid har pengar att hjälpa till med vid behov... Jag kanske inte blir en sådan Pappa, morfar, eller farfar, förutsatt att jag inte får till nåt stort och liksom börjar tjäna pengar mitt i allt. I praktiken måste målet med mitt liv bli att inte dö före skulderna är betalda. Fair enough och då har jag många år kvar inte sant?
 
I går fördes jag tillbaka till min barndom. Åland United löpte på träningen och vissa löpte, spydde och löpte igen. Precis som då jag var liten. Nostalgi och rosenröda kinder gav det.... Jag minns hur vi fick gratis Hartsport på Kiki Ruohos gym i slutet av -80 talet om vi svimmade under träning. Jag fick två gånger utnyttja erbjudandet minns jag... Som jag konstaterade till Maiju var det som att se sin egen barndom i går då yrsel och illamående härskade under träningen. Sen kom vi båda fram till att jag kanske inte är riktigt rätt man att framhäva detta då man ser vad det blev av mig sen... Minnen fick jag dock och riktigt förstörda kroppar såg vi. Det är bra för resten av säsongen och för all del resten av flickornas karriärer också. Idrott är smärtbehandling och inte mycket mera!!!
De här idrottarna har nog alla både spytt och svimmat. Dessutom kan de spela fotboll bättre än alla andra kvinnor i hela världen. Sen finns där även Barack Obama mitt i bilden...
 
 
I skolan har spypåsarna varit framme, eftersom kräkning var ett av dagens teman. I dag har vi undervisat i balsamering och hur inälvor samt hjärnan avlägsnades i det gamla Egypten från de kroppar som i dag är mumier. Bara att tvätta påsarna igen så de hinner tillbaka till en lektion längre fram då vi pratar korsfästelse...
 
Ingen erotisk explosion i går kväll, men dock en 0-1 seger borta mot Kosovo. Rives gäng börjar sakta men säkert plana ut och ska förhoppningsvis snart rankas bland de 100 bästa i världen igen... Dessutom kan jag konstatera att folk omkring mig mitt i allt har blivit väldigt intresserade av basketboll. Spännande...
Så här firade Norge ett mål i VM för två år sedan. I år firade de inte så mycket alls och nu ska dessutom Ada Hegerberg bojkotta landslaget... Det där med selfie är ändå lite spännande. Det är naturligt att "den äldre generationen" ser det som något dumt och liksom underskattar det med en fnysning. Ändå finns det så mycket i hela den där digitala verkligheten som inte bara är det samma som att "ingen läser mera" eller att "Asterix och Tintin är okända" som i våra uttalanden är synonymer för dumhet, en jargong även jag lätt kan falla in i... Som vi kom fram till på ledningsgruppsmötet i morse var det garanterat massor som jag och min generations barn sysslade med som för de äldre föreföll ytligt och skadligt. Jag minns att min mor förfärade sig över hur mycket TV jag tittade på. Att jag läste mängder av Kalle Anka var inget man hade nåt emot hemma hos oss, vad jag vet, men jag vet att mina lärare förfärade sig över att folk bara såg på TV och läste serier... Nu är vi, de som gjorde så, förfärade över att barnen uppdaterar bilder och skriver på sociala medier och aldrig ser på TV eller läser serier...
 
 
Vet ni vad jag tänkte göra i kväll? Jag tänkte bada bastu!!! Ledig kväll typ liksom. Bara kontorsarbete!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0