Vi går mot ljuset

Det vet jag med säkerhet, att jag idag är sista dagen på jobb före Blobben kommer. Jag vet också att det tog en helskottas tid att få ihop programmet för Vikarie Robin i går, men 69 lektioner finns nu på papper. Även utvecklingssamtalsplanering och en hyttfördelningslista för klassresan i november blev nästan klara. Överlåtelserna för Ted och Samuel går som smort. Jag har ingenting att vara rädd för där. Det är bara att vandra genom tunneln mot... Ljuset hoppas jag!
Så här kan det på riktigt se ut innan man går in på en arena. Där ute finns det man längtar efter och det man måste göra. Ibland stannar jag upp och funderar om det egentligen är så att det är själva tunneln som är normaltillståndet... Det är här man befinner sig innan man kommer ut i offentligheten och dels själv förväntas prestera och på samma gång blir bedömd av andra.
 
 
Hela barnaskaran är på tårna. Linda ringde upp Edit i går... Emilia ringde i fredags. Rufus vilade sig i form i sitt rum hos oss i går. Jag missade honom tydligen. Edit planerar vaggsånger... Fru Kickan förbereder sig, tror jag...
 
Jag ska dra denna dag färdig. Några lektioner kvar, som finslipar vikarieprogrammet ytterligare. Sedan iväg på styrelsemöte, varifrån jag ska gå ut då man börjar prata om saker som bara jag känner till i sin helhet. Sen kommer jag hem. Går jag in i ljuset, eller in i tunneln? Vet ej, men någonstans går jag och sedan blir hela livet lite annorlunda igen, som det brukat bli då och då under min levnadsbana.
 
Alla önskas lycka till med vad ni än företar er. Utom höger- och vänsterextremister, samt spanska poliser och allt möjligt ruskgäng....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0