Värvandets konst är konstig

Fru Kickan skulle hämta Edit från dansen mot att jag åker till butiken. Fine, det kommer att ske. Snabbt dagens ord bara. Jag har varit med om ett Kollegiemöte. Ett riktigt vanligt sådant med saker som precis händer då skolor har kollegiemöten. Rektor Granberg kom igång 14 minuter för sent eftersom datorn krånglade, Kollegan A dels roade, dels upprörde då hon skulle lägga upp hemmabilder och dels filmsnuttar om musen... Riktigt så sade hon inte, men kollegerna S och M runtom mig sade sig ha hört så. På slutet, då vi skulle lämna in resultatet av vår gruppdiskussion krävde kollegan E att vår grupp skulle heta "Samlaget" eftersom vi ju var av mixade kön... En vanlig dag på jobbet i KHS... 
 
Under dagen var jag även med om niornas julfestmöte. Nu är det på gång igen. Inget våld, ingen porr, inget vulgärt språk... De flesta ställer sig dock förvånande till att jag poängterar sådant ens... Det är väl bara det att jag fortfarande finns kvar i den generation som själv gick i högstadiet. Nuförtiden är barnen för pryda för att ens tänka sådant...
En sådan här bild av Sally har redan i många timmar gjort succé på nätet. Nu blir det väl så att hon, trots den tjusiga dräkten som Fru Kickan har lagat till, som jag för övrigt hoppas att våra ägarföreningar inte tänker censurera, kommer att hålla mig sällskap under den sena kvällen, säga "Nää nää nää", samt spy på mig då jag försöker tala förstånd med henne.
 
 
7 spelarkontrakt har vi klara för 2018. Gällande resten är vi i ett läge då spelare antingen kräver dubbelt betalt mot vad vi kan ge, vill ha andra spelare klara innan man själv gör nåt, bara är svåra i sig, eller så helt enkelt är van vid 3-4 gånger bättre lön än vad vi kan erbjuda... Som alltid kommer det att fixa sig, men det där om julafton, som vi ju skulle undvika... Den kommer troligen nog att få bli i bruk så som arbetsdag i alla fall...
 
Om 2 veckor är det höstmöte för Ligaföreningen. Förra året tvingades jag in som ordförande... Hoppas nån annan tvingar sig på detta år. Inkommande måndag är det höstmöte i ÅU. Även där är det spännande. Kommer vi att ha en styrelse för 2018? Kommer hjärndöda beslut att fattas? Och så mycket till så klart.
 
På lördag har vi mästarmöte i bowling med Rufus. På söndag börjar jag ringa Samuel igen, eller var det på måndag Samuel?

Kommentarer
Postat av: Anonym

En tanke, jag tycker att Ligaföreningens ordförande bör komma från Mästarklubben!

Svar: Vi får se vad Pale säger då :-)
enligtvirta.blogg.se

2017-10-24 @ 18:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0