Världen efter Höstmötet. Dag 1

Såja. Natten gick i lätta fjät för mig. Fru Kickan säger att det inte gick lika lätt för henne... Sorry. Efterdyningarna av gårdagens Höstmöte, som för mig alltså innebär en stor stor lättnad och tacksamhet för det engagemang för något jag tror så starkt på som visar sig än här och än där. Jag ska inte ge mig in i person- och smutskastningsdiskussioner till exempel angående budskapet från intervjuade personer i Nya Ålands helsidesrapport från mötet. Jag bara säger att allt detta hade kunnat skötas på ett så mycket smidigare, öppnare och enklare sätt och då hade man inte behövt bli så aggressiv från någon front över huvudtaget. I går och i dag har jag fått höra människor som använder ungefär samma retorik som jag skrivit och malt på med i många år. Det är alldeles underbart att märka att vi är många som vill samma sak! Nu behöver jag alltså inte känna att det hänger på mig. Nu är vi Åland United, oavsett om det sker i LIFs, JIKs eller IF Frams färger, till exempel...
Gammalt slagg kommer bort och fast det växer ut nytt är allt mycket mer uthärdligt just nu. Fru Kickan var dock inte imponerad av hur jag städade toaletten efter min senaste rakning...
 
 
I skolan har igen odödliga saker sagts till mig:
1. "Vi ska inte kunna tillverka mänskligt liv på konstgjord väg. Det är bara Gud som kan det och Gud är störst. Så är det bara. Punkt liksom...." (Kvinna åk 7)
2. "Snart ska du och jag ha varandra igen. Så står det i schemat" (Man åk 8)
3. "Jag låter dig veta om jag behöver din hjälp..." (Kvinna åk 9)
 
Jag älskar också detta jobb, ifall någon undrar...
 
Magister Sviberg ska få sig en mail, det är tisdag ju. Samuel är i tjänst igen. Borde skriva till honom för att vara säker på att kunna fullfölja meningen, men då behöver jag ju veta vilka meningar jag ska skriva. Lite segar det i dag, men det får vi ta. I morgon är det ledningsgrupp och sen skulle jag gärna vilja börja få lite fler spelare till A-laget 2018.
Så här såg årets A-lag ut under ett skede detta år.
 
 
Fru Kickan ville att jag skulle köpa kyckling... Vad månne sägs om revbensspjäll? Edit ska hem från dansen. Nästa vecka ett Höstmöte till, för Ligaföreningen. Det får jag ta via skype hemifrån. Hoppas Sally tillåter det... Hoppas också nästa års tävlingskalender faller i god jord bland de övriga. Skulle inte orka slåss nu faktiskt. Inte med någon alls. Inte ens om att cupen spelas över två säsonger...
 
Jag vill bara att allt ska bli bra. För övrigt tror jag att Ted blir en bra ordförande för ÅU och även jag blev lite tagen av hur tagen Herr Landshövding sade sig vara över att bli Hedersordförande. Jag tror han menade det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0